mako
פרסומת

ניסיון הונאה או אבידה תמימה? איש עסקים איבד שעון- חברת הביטוח סירבה לפצות

השעון היוקרתי נעלם במהלך הריצה היומית; חברת הביטוח טענה שהמבוטח ביים את האירוע: "מדובר בעקיצה, התובע נקלע לקשיים כלכליים". לבסוף חתמו הצדדים על הסכם פשרה והתובע קיבל 294 אלף שקלים

רונית מורגנשטרן
mako
פורסם:
שעון של patek philippe
PARIS, FRANCE - SEPTEMBER 15: Director Antoine Fuqua (watch detail) attends the 'Equalizer' photocall at Hotel Bristol on September 15, 2014 in Paris, France. (Photo by Marc Piasecki/Getty Images) | צילום: Marc Piasecki, Getty Images
הקישור הועתק

איש עסקים מוכר לציבור, יצא לפנות ערב עם חברו לריצה במושב בו הם מתגוררים. דקות ספורות לאחר תחילת הריצה, הוא הבחין כי השעון שענד על ידו – נעלם. מדובר בשעון יוקרתי ויקר, גרסה ייחודית של המותג PETEK PHILIPPE שערכו עומד על לא פחות מ – 380 אלף שקלים.

השניים שבו על עקבותיהם בחיפוש אחר השעון, אך לא הצליחו לאתר אותו. בשלב הבא, ניגש איש העסקים לתחנת המשטרה ודיווח על מה שאירע, ובמקביל גם מסר הודעה לסוכן הביטוח. המבטחת - 'הכשרה חברה לביטוח', מינתה מייד שמאי חוקר, אך זה המליץ לדחות את הבקשה לקבלת החזר כספי.

"מדובר בעקיצה, התובע נקלע לקשיים כלכליים"

חברת הביטוח טענה כי אין כל התכנות כי השעון אבד בנסיבות המתוארות, או במילים אחרות – איש העסקים המציא את האירוע כולו. שנית, טענה חברת הביטוח כי מדובר על מבוטח שנקלע לקשיים כלכליים, כך שיש לו מניע שהשעון יאבד דווקא בנקודת זמן זו.

כמו כן, טענה המבטחת כי איש העסקים לא נקב בסכום בו נרכש השעון, מה שלמעשה מהווה אי מסירת מידע והכשלה של בירור התביעה. החברה הבהירה לו במכתב הדחייה, כי אף אם יוכח שהאירוע אכן התרחש, בהתאם לממצאי השמאי, שווי שעון חדש וזהה עומד על 194 אלף שקלים בלבד. טענה נוספת שהועלתה זה שהמבוטח לא הצליח לספק הסבר מניח את הדעת, איך יתכן שבמהלך כל תקופת הביטוח אצל המבטחת הקודמת – מנורה חברה לביטוח, הוא לא ביקש לכלול בפוליסה את הכיסוי לשעון היקר.

צרכנות 010122 - אליאס פאנוס
עו"ד אליאס פאנוס | צילום: רגב כלף

איש העסקים לא ויתר והגיש תביעה נגדית נגד חברת הביטוח לבית משפט השלום ברחובות, בה תבע 380 אלף שקלים בתמורה לשעון בהתאם לפוליסה, ועוד 20 אלף שקלים על "עוגמת נפש, טרטור והפרת חוזה" . עו"ד אליאס פאנוס, מומחה לדיני ביטוח ונזיקין, ומי שמייצג את האיש בתיק טען כי הסיבות השונות והמשונות שבגינן דחתה הכשרה את בקשתו לקבל תגמול ביטוח – נוגדות את הפוליסה והדין.

פרסומת

בכתב התביעה נטען, כי אין שום קשר בין היעדר קיומו של כיסוי ביטוחי בפוליסה הקודמת שהוצאה למבוטח בחברת מנורה, לבין דחיית התביעה על ידי הכשרה. כמו כן, בטרם אבד השעון , הגיע סוקר מטעם חברת הביטוח שהעריך וצילם אותו, והמבוטח שיתף פעולה עם השמאי ומסר לו את כל המידע שזכר.

למעשה, הבהיר עו"ד פאנוס, איש העסקים שילם לחברת הביטוח פרמיה בסכום של 16,603 שקלים על השעון. בנוסף, נטען כי קודם לדחיית דרישתו של המבוטח לקבלת התגמולים, פנה נציג של הכשרה חברה לביטוח והציע לו פיצוי בגובה של 210 אלף שקלים, אולם התובע דחה הצעה זו מאחר ואינה משקפת את ערכו של השעון.

לבסוף שני הצדדים חתמו על הסדר פשרה, על פיו תשלם הכשרה חברת לביטוח סכום של 294,700 שקלים כתגמולי ביטוח.