חברת השליחויות וולט נרכשה על ידי דורדאש  בסכום של 7 מיליארד אירו. וולט תמשיך בפעילותה - לרבות השם, האפליקציה והצוותים במדינות בהן היא עובדת.

החברות חתמו על הסכם כשהן פרסמו כי הן "חולקות מטרה משותפת לבניית פלטפורמה טכנולוגית גלובלית לסחר מקומי, המנגישה ללקוחות את המוצרים הטובים ביותר בסביבתם, מעלה את הכנסותיהם של עסקים מקומיים, ומאפשרת פרנסה משמעותית למיליוני שליחים ברחבי העולם".

"דורדאש ו-וולט חולקות חזון משותף לבניית פלטפורמה גלובלית לסחר מקומי המעצימה את הקהילות בהן אנחנו פועלים," אמר מייסד ומנכ"ל דורדאש, טוני שו, "תחת הנהגתו של מיקי קוסי, וולט בנתה תרבות של אופטימיות, אופרציה מוקפדת, ויזמות תמידית שמתאימה לדרך שלנו. באמצעות החיבור הזה, אנו מאמינים שנוכל להאיץ את הפיתוח הטכנולוגי, להתמקד בכל שוק, ולשפר את הערך שאנו מביאים ללקוחות, לעסקים ולשליחים סביב העולם".

"אנחנו נרגשים לחבור אל טוני והצוות של דורדאש כדי לבנות משהו גדול יותר ביחד", אמר מייסד ומנכ"ל וולט מיקי קוסי.

שתי החברות אמנם מגלגלות מחזורים ענק (345 מיליון דולר הכנסות בשנה לוולט, דורדאש הכניסה 1.2 מיליארד דולר ברבעון השני של השנה), אך ממשיכות להפסיד כסף. על פי הדיווחים האחרונים, וולט הפסידה בשנה שעברה 45 מיליון דולר. דורדאש הפסידה ברבעון האחרון 102 מיליון דולר.

מייסד ומנכ''ל Wolt, מיקי קוסי (צילום: באדיבות Wolt)
מייסד ומנכ''ל Wolt, מיקי קוסי | צילום: באדיבות Wolt

הציפייה: להגדיל את הצמיחה הבינלאומית

וולט מעסיקה כ-4,000 עובדים ב-23 מדינות. עם סגירת העסקה, וולט תוביל את ההתרחבות הבינלאומית של דורדאש בהובלתו של מיקי קוסי, שידווח לטוני שו. תחת הנהגתו של קוסי, הציפייה היא להגדיל את הצמיחה הבינלאומית, להאיץ את הפיתוח הטכנולוגי ולשפר את יעילות ההשקעות. הכוונה היא להמשיך ולהשקיע רבות בצוות המשותף כדי להמשיך לבנות את הפלטפורמה ולהצמיח את העסק הגלובלי המשותף.

"יש לנו הזדמנות לבנות פלטפורמה גלובלית לסחר מקומי בתקופת האינטרנט," אמר טוני שו. "החבירה אל וולט תעמיק את מאגר הטאלנט האיכותי הקיים אצלנו ותאפשר להאיץ את צמיחתנו הבינלאומית, תוך התמקדות בשוק הרחב ביותר שלנו בארה"ב. אנו מצפים לתבונה, מומחיות, ומצוינות אופרטיבית של החברה המשולבת כדי להרחיב השווקים, לשפר את יעילות ההשקעות, להגדיל את הרווחיות הפוטנציאלית ולייצר ערך משמעותי עבור בעלי המניות שלנו".

"מראשית הדרך, היו לוולט את היכולות, הלך הרוח והצוות לבנות חברה שיכולה להצליח ברמה הבינלאומית ולצמוח", אמר ארנון דינור, שותף בקרן 83North הישראלית ובין המשקיעות בוולט, "החדשנות הטכנולוגית של וולט, האופרציה המדויקת והמחויבות ללקוחות הם שהביאו להצלחתה. חווינו את זה בישראל מקרוב, והאמנו בדרכה של וולט. החבירה עם דורדאש, מובילה עולמית בתעשייה, תהיה שותפות נהדרת ותביא הצלחה גדולה לכל הצדדים."

דורדאש היא חברת טכנולוגיה המחברת צרכנים עם עסקים מקומיים ביותר מ-7,000 ערים ברחבי ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה ויפן. דורדאש, שנוסדה בשנת 2013, מאפשרת לעסקים מקומיים לתת מענה לצורך של לקוחות בנוחות ומיידיות.

לוגו וולט לצד לוגו דורדאש (עיצוב:  יח"צ)
לא ברור איך העסקה תשפיע על ההתנהלות העסקית | עיצוב: יח"צ

וולט, שבסיסה בהלסינקי, נוסדה ב-2014 ומעסיקה כיום למעלה מ-4,000 עובדים, פועלת ב-23 מדינות, ומובלת על ידי מייסדה ומנכ"ל מיקי קוסי. וולט החלה את פעילותה בישראל ב-2018 בתל אביב, וכיום פועלת ב-26 ערים הכוללת את ירושלים, רמת גן, גבעתיים, ראשל"צ, הרצליה, נתניה, רעננה, כפר סבא, אשדוד, באר שבע ועוד בהובלתה של המנכ"לית ליאור אשכול. וולט החלה את פעילותה בת"א עם 26 מסעדות וכיום פועלת עם למעלה מ-3,000 בתי עסק מכל התחומים בהן מסעדות, חנויות נוחות, פארמה, סופרמרקט, פרחים, ספרים ועוד.

את המשלוחים הראשונים שלה ביצעה וולט בקיץ 2015 בהלסינקי, שם סיפקה משלוחים ל-10 מסעדות באמצעות 14 עובדים. החברה גייסה ב-2015 סכום של 2.5 מיליון אירו. ב-2016 היא גייסה 10 מיליון אירו עם התרחבותה ופתיחת משרד בשטוקהולם. ב-2018, כשהעסיקה 223 עובדים, גייסה וולט 28 מיליון אירו בסבב גיוס B.
 
הצמיחה המטאורית לא נעצרה כשב-2019 היא גייסה 115 מיליון אירו בשעה שכבר העסיקה כ-570 עובדים. ב-2020, עם כ-1,430 עובדים, גייסה חברת השליחויות 100 מיליון דולר ממשקיעים קיימים ומקרן ההשקעות של גולדמן זאקס ובכך הפכה ליוניקורן.

מגפת הקורונה הזניקה את פעילותה של וולט כשהמסעדות היו סגורים והשליחים עם המדים התכולים שינעו מזון לתושבים שהיו סגורים בבתים.

הכתבה פורסמה לראשונה באתר גלובס