mako
פרסומת

"אנשים כמעט התעלפו, ילדים בכו": נסיעת הבלהות מנתב"ג

אחרי ההודעה של רכבת ישראל על השבתת תחנות תל אביב למשך 6 ימים, עומסים חריגים נצפו ברכבת: "זה רק קדימון למחר, מאות אנשים עומדים כסרדינים, על סף התעלפות". ברכבת טוענים: "מבינים את הקושי אבל במילא היינו אמורים להשבית קווים בספטמבר בגלל עבודות תחזוקה"

שרי שיין
פורסם: | עודכן:
הקישור הועתק

זה התחיל בלילה שבין חמישי לשישי, כשכבלים חשמליים נקרעו בשתי נקודות במסילת החוף הראשית של רכבת ישראל. התוצאה - שיבוש בתנועת הרכבות בכל הארץ. אלא שהיום הודיעה רכבת ישראל כי תחול החמרה נוספת במצב: ממחר (רביעי) ועד יום שלישי הבא תיסגר תחנת רכבת השלום בתל אביב, ותחנת ת"א ההגנה תיסגר לרוב הקווים. זאת בהמשך להודעה על קווים שהפסיקו לפעול.

שרת התחבורה מירי רגב טענה שאין כאוס תחבורתי, בעודה מתכננת נסיעת בת שבועיים לארה"ב, אבל עבור הנוסעים שמשתמשים באופן קבוע ברכבות, הכאוס הוא מוחלט. עם יהודה בוצר שוחחנו בשעה שבע וחצי בערב, כשהוא עדיין ברכבת ששרכה את דרכה מתחנת האוניברסיטה בתל אביב לחיפה.

"היא יצאה בשעה 17:17, נסיעה של שעה נמשכה יותר משעתיים וחצי. מאות אנשים הצטופפו כמו סרדינים ללא מזגן, חלק נשברו באמצע וירדו מהרכבת", הוא מספר על נסיעת האימים, "מסתבר שמהלחץ אחד הנוסעים, כשנכנסנו לתחנת סבידור, ככל הנראה לחץ על בלם החירום והרכבת פשוט נעמדה ללא מזגן, אחרי המון דקות המתנה פתחו את הדלתות לכמה דקות ומי שהצליח ברח החוצה והכי הזוי - נוסעים חדשים עלו".

אתה נוסע בקו הזה כל יום?

"אני עובד בראשון לציון, אני עושה החלפת רכבות ונוסע לחיפה. בדרך כלל ביום רגיל אני נוסע ברכבת של שבע בבוקר ומגיע בשמונה שלושים ושש. בחזרה הנסיעה אפילו יותר קצרה. אתמול חשבתי שחוויתי את הכל. יצאתי בשש ועשרה בבוקר מחיפה כדי להגיע לתל אביב, הגענו לתחנת סבידור ושם הודיעו שהרכבת של שבע ועשרה בבוקר מבוטלת. זה כבר קרה גם בשבוע שעבר".

מה קרה היום?

היום זה היה שיא. דחסו אנשים אחד על השני ונעלו את הדלתות אבל הרכבת לא יצאה לדרכה. אנשים עם ילדים דחוסים, אי אפשר ללכת לשירותים, אין מעברים פנויים. בגלל הבלגן של כל השבוע אנשים לא ידעו מתי יוצאת עוד רכבת, אז פשוט נכנסו בעמידה כמו סרדינים. פשוט לא היה מקום לעמוד. האיש שלחץ מהלחץ על בלם החירום בסבידור גרם לרכבת לחכות 50 דקות. לקח המון זמן למזגן לחזור, אני חושב שזה קרה באזור בינימינה שהמזגן חזר. אנשים רצו לצאת מהרכבת כי הם לא יכלו לעמוד בזה. ואז כשנפתחו הדלתות במקום שהרכבת קצת תתרוקן מאנשים נכנסו חדשים. סיוט. פשוט סיוט".

מה תעשה מחר?

"אני לא יודע. כל השבוע נכנסים לאפליקציה של הרכבת וכאילו הכל כרגיל. אין באמת מידע בזמן אמת על מה שקורה. היום בכלל האפליקציה קרסה, ואם זה קדימון למה שיהיה שבוע הבא אז יהיה סיוט. אף אחד לא באמת מסביר איזה רכבות יעבדו ומתי. וכדאי שמישהו יתעשת שם".

ברכבת מכחישים: האפליקציה מאד מעודכנת

אז מה בכל זאת יקרה לאנשים שאוטובוס פחות אופציה עבורם? למה האפליקציה לא מעודכנת? מה מומלץ לעשות? גורמים בכירים ברכבת ישראל מגיבים: "האפליקציה מאד מעודכנת מאז התקלה. יש דף עם מפה שאומר איפה יהיו חסימות, איזה תחנות יהיו פתוחות, יש מסלול נסיעה חדש, בגלל שרכבת השלום שהיא ציר מרכזי תהיה סגורה יהיה אוטובוס ייעודי שיצא כל חמש דקות מההגנה וסבידור לשלום. יש מענה לכולם באוטובוסים".

פרסומת

"התקלה הגדולה של יום חמישי קרתה בצירים מאד מרכזיים, ולכן שובשה תנועת הרכבות בכל הארץ כמעט", הסבירו לנו ברכבת. "התחלנו שורות של היסעים במקום הרכבת. נכון שזה פחות נוח, אבל כרגע זה מה שאפשר. חשוב מאד להסביר משהו. המבצע היה אמור להתחיל בספטמבר. זה מבצע תחזוקה גדול, שהיינו חייבים לבצע בתל אביב. בגלל שקרה השיבוש הזה כרגע החלטנו לא לפגוע פעמיים בנוסעים. החלטנו לרכז את כל עבודות התחזוקה עכשיו כדי שלא תיהיה פגיעה נוספת בתנועת הרכבות בספטמבר. בנוסף, החלטנו לנצל את העובדה שצוותי התחזוקה כבר בשטח, וגם ככה תנועת הרכבות לא בשרות מלא. תחנות תל אביב מרכזות 80% מהנסיעות. אנחנו מבינים את הקושי".