יבואנית מוצרי המזון ויליפוד מעלה מחירים החל מ-1 בפברואר. בכך היא מצטרפת ללא מעט יבואניות ויצרניות שהודיעו במהלך השבועות האחרונים על התייקרויות שונות שייכנסו לתוקף בשבועות הקרובים.

בעוד שבועיים נשלם יותר על הרטבים, שימורי התירס, אורז ומוצרים נוספים שיתייקרו בעד 15%.

"ככלל המדיניות של 'וילי פוד' היא לא להעלות מחירים", נמסר מהחברה. "עקב העליות התלולות במחירי ההובלה הימית, בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל' והמשבר הבינלאומי שיצרו החות'ים בתימן, מחיר ההובלה עלה מ-1,500 דולר ל-7,200 דולר ומשך ההובלה הוכפל מ-35-40 יום ל-65-80 יום.

"כתוצאה מכך, ובלית ברירה, הוחלט על העלאות מחירים סולידיות אך ורק על מוצרים המיובאים מהמזרח - וזאת במטרה לספק לכל לקוחותינו את כל המוצרים המוכרים והאהובים. גם עם עלייה סולידית זו - נמשיך להיות האלטרנטיבה הזולה והאיכותית על המדף".

שורת חברות הודיעו כאמור בשבועות האחרונים על התייקרויות. רק בשבוע שעבר הודיעה ויסוצקי לרשתות השיווק על עלייה של עד 8% בחלק ממוצריה. החברה הסבירה את ההתייקרות ב"עלייה משמעותית במחירי חומרי גלם, אריזה ותשומות ייצור בשנים האחרונות". קודם לכן גם שטראוס עדכנה כי החל מפברואר יתייקרו מחירי רבע ממוצריה, ביניהם שמן זית, חטיפי וטבלאות שוקולד, שוקולית, קקאו, קפה ותפוצ'יפס. גם בשטראוס הסבירו את ההתייקרויות בעקבות עלייה של עשרות אחוזים במחירי חומרי הגלם בשנה האחרונה.

 את גל ההתייקרויות פתחה בתחילת החודש יבואנית המזון, הטיפוח והטואלטיקה שסטוביץ, שהודיעה על התייקרויות במגוון מוצרים, רובם נמצאים בכל בית. שסטוביץ, שמייבאת מותגים כמו קולגייט ופסטה ברילה, הודיעה כי תעלה מחירים בהיקף של עד 15% במגוון מוצרים החל מפברואר הקרוב. סוגת, שמספקת אורז, סוכר וקמחים הודיעה על העלאה של 40%-11% במגוון מוצרים, ביניהם שעועית, עדשים וסוכר. יכין ובית השיטה הודיעו גם הן על העלאות מחירים של עד 15%.

הכתבה פורסמה לראשונה באתר גלובס