mako
פרסומת

שיגע את כולם: האמת מאחורי סרטון הלבובו שנמכר ב- 10,000 שקל

הטירוף סביב הלבובו רק הולך ומתעצם – וישראלי אחד החליט להפוך אותו לאמנות שיווקית. גיא מג'ר, זכיין עולם הממתקים, הפך צעצוע אספנות עם שיניים בולטות ופרווה מוזרה לטרנד מקומי שמושך אליו קונים, מצלמות ומשפיענים, כשמכר בובת לבובו ב- 10,000 שקלים. מי קנה והאם זה אמיתי?

אפרת נומברג יונגר
פורסם: | עודכן:
הקישור הועתק

לגיא מג'ר יש תחביב מיוחד. הוא אספן בובות לבובו – הצעצוע המוזר שהפך להשקעה הכי חמה ב-2025. אז הוא חיפש איך למנף את התחביב למשהו גדול בהרבה ואז הגיע הרעיון המקורי. הוא ישיג אחת ממש שווה וימכור אותה בחנות שלו תמורת 10,000 שקלים במחיר "מבצע".

"העמדתי בפתח החנות לבובו מקורי ונדיר שקניתי מאספן אחר ב- 3,000 שקלים, ונתתי לה תג מחיר של 10,000 שקל במחיר מבצע", הוא מספר. "רציתי לראות מה יקרה והאם זה יתפוס".

וזה תפס?

"מה זה תפס", הוא צוחק. "איזה באלגן זה עשה. אין אחד שלא עצר וצילם. דיונים שלמים של הורים וילדים מול החנות כשהאחרונים מתחננים שירכשו להם את הבובה, וההורים מתווכחים איתם ומנסים להסביר להם שבך הכל מדובר בסתם צעצוע לא שימושי. אנשים הגיעו עם כסף מזומן והתחננו שאני אמכור להם אותה, עליה לרגל של בני נוער שתיעדו וצילמו ועשרות תגובות ברשת".

החנות המדוברת היא סניף הדגל של עולם הממתקים בביג פאשן גלילות, שמג'ר הוא הזכיין שלה. החנות, שמוכרת ממתקים וצעצועים טרנדים וכבר ממזמן מוכרת "לבובואים" אבל מג'ר החליט לעלות מדרגה.

"אחרי הבאז החלטנו שאנחנו מפרסמים סרטון שמתעד את מכירת הבובה. הזמנו משפיענית רשת ושתי חברות וביימנו סרטון שהיא למעשה קונה את הבובה כולל רגע סליקת האשראי".

היא שילמה 10,000 שקל?

"נראה לך? היא שילמה שקל אחד. אחר כך היא לקחה את הבובה אליה הביתה כמה ימים כדי להמשיך לעלות סרטונים. בנתיים אנשים המשיכו להגיע אלינו לראות איזה עוד דברים יש והסרטון התפוצץ. אנשים לא האמינו לטירוף הזה".

"אני רוצה למכור לבובו בשקל אחד בלבד"

הלבובו (Labubu) – צעצוע האספנות הפרוותי, עם שיניים בולטות ומבט תמים־ערמומי, כוש את העולם בסערה. מה שהתחיל כפרויקט אמנותי של מאייר מהונג קונג, הפך למעצמת מרצ'נדייזינג בינלאומית בשווי של מאות מיליוני דולרים, טרנד צרכני שמתחרה בבירקין וב־ LEGO – והופך ילדים, אספנים, וכוכבי רשת לפשוט מאבדים את זה.

הבובה הזו לא נראית כמו אף צעצוע שהכרתם. היא לא יפה, לפחות לא "לפי הספר", אבל היא מהפנטת: עיניים גדולות עם מבט נבוך־שטני, פרווה עבה, גוף קטן, ובעיקר – תשע שיניים חשופות שמזכירות שילוב בין גור כלבים ליצרן קונספירציות.

המספרים מסובבי ראשים: בשנת 2024 לבדה, נמכרו ברחבי העולם יותר מ־87 מיליון דולר בדמויות מסדרת "The Monsters", שבראשה לבובו. לפי הערכות שפורסמו ב־Business Insider, שוק לבובו רק ממשיך לצמוח – בעיקר בזכות הדור הצעיר שלא רק קונה, אלא חי את המותג ברשתות החברתיות.

פרסומת

הבובות עצמן נמכרות במחיר של כ־ 30 דולר ליחידה בחנויות Pop Mart,החברה שעומדת מאחורי הייצור, אך דגמים נדירים במיוחד כמו דמות "Secret" –נמכרות בשוק המשני במחירים של מאות ועד אלפי דולרים.

Pop Mart , החברה המשווקת, רשומה בבורסה של הונג קונג ושווה כיום כ־8 מיליארד דולר, עם הכנסות שנתיות מוערכות של כ־2 מיליארד דולר. לפי הערכות בתקשורת הסינית והמערבית, סדרת "The Monsters", שבמרכזה לבובו, אחראית ל־כ־30% מהמכירות של החברה.

לבובו אלו יוגה וחבר


את הטירוף הזה בדיוק מג'ר ממנף ואפילו מוכר בובות מיוחדות שהוא עיצב. "אני קונה לבובואים ומלביש אותם בפריטים של מותגים כאן בביג פאשן. עושה שיתופי פעולה. יש לי לבובו אלו יוגה, לולומון, זארה וכו'. אני משקיע 600-700 שקל על כל בובה".

ואנשים קונים?

"ברור, הוא אומר וחושף בפני הודעות שהוא מקבל מלקוחות שמתחננים שישמור להם את הבובות המיוחדות ומציעים סכומים של כמה אלפים עבורן. "לבובו היום זאת אמירה. הלבובו ה'רגילות' כבר לא ממש תופסות כמו אלו המיוחדות שאין לאף אחד. אתה מעצב אותן בדמותך. אני מודה שקצת קשה לי בעצמי להיפרד מהן".

פרסומת

ומה הלאה?

"אני מתכנן 2 מהלכים. הדפסנו בובת לבובו ענקית וחשבתי לשים לה תג מחיר של 100,000 שקל. אגב יש הצעות כבר לקנות אותה. החלטנו לעשות הגרלה ולתת אותה לתגובה הכי משכנעת. המהלך השני זה שהזמנתי כמה בובות מקוריות ואני מתכוון למכור אותן בשקל אחד. המטרה זה לעורר שיח מסביב לעובדה שבסוף מדובר בצעצוע שהוא ממותג גבוה. אני משקיע הרבה מאוד כסף כי בובה עולה 150 שקל".

אז מה הרעיון בעצם?

"שלכל ילד יהיה לבובו. לא רק לאלו שידם משגת".

אתה מתכוון לבדוק את חשבון הבנק של ההורים לפני שאתה מוכר?

"אני לא יכול לשנות את כל העולם", הוא צוחק. "אבל אני מנסה".