נהג מונית שהסיע אתמול (חמישי) צעיר אוטיסט מרחובות לאריאל, מרחק של 50 דקות נסיעה, גבה ממנו מחיר מופקע של 825 שקלים – בנסיעה שעלותה היא 250 שקלים, לכל היותר. אמו של הצעיר, מירב ברנס, העלתה אתמול לעמוד הפייסבוק שלה את פרטי האירוע, שבו בנה בן ה-23, הזמיו בצהריים את הנסיעה באמצעות אפליקציית Gett טקסי. בשיחה היום עם mako, היא טוענת: "זה שוד לאור יום".

לדברי מירב, כבר בתחילת הנסיעה הנהג חייב את בנה בסכום של 750 שקלים, בסיומה גם לקח טיפ של עשרה אחוזים – מה שייקר אותה אף יותר. "מדהים שהנהג נתן לעצמו ציון של חמישה כוכבים על היחס והשירות", אומרת ברנס, ששמעה מבנה על הסכום שבו חויב, והצליחה ליצור קשר עם הנהג. ברנס דרשה ממנו הסברים - ובעיקר החזר כספי.

"הבן שלי אוהב להיות עצמאי ולא תלוי באף אחד", אומרת ברנס. "אנחנו נותנים לו את זה. הוא גם עובד, כך שהוא עקץ את הכסף שלו שהוא עובד עליו כל כך קשה. ביקשתי מהנהג הסברים - איך הוא גבה מחיר כזה מופקע על נסיעה שהעלות שלה היא לא יותר מ-250 שקל במקרה הטוב, כולל טיפ. הוא טען שהבן שלי הסכים למחיר.

"הטחתי בו שאם הוא היה מסכים לשלם סכום של אלפיים שקל, זה היה בסדר לקחת ממנו את הכסף?" היא מוסיפה. "הוא לא הבין שטעה במחיר המופקע, ששדד את הבן שלי וסירב להחזיר את הכסף. במקום להתנצל ולבקש סליחה, הוא התעקש שהוא צודק ושהכל בסדר". ברנס שלא ויתרה, הגיעה לבסוף לנציגי השירות של החברה, שתחילה התחמקו מאחריות בטענה שהנהגים לא קשורים לחברה, כלומר עצמאיים, פרט לכך שהם משתמשים באפליקציה.

"הם אפילו לא הבינו שהם לא בסדר שהם מעסיקים נהג שאסור לו לשרת את הציבור. לאחר מכן אמרו שיזכו אותנו במאה שקל ולא הסכמתי. זה לא עניין של כסף. הם היו צריכים לקחת אחריות ומיד ולהודות בטעות ולפטר את הנהג", היא אומרת. לדבריה, רק לאחר פרסום הפוסט על המקרה, חזר אליה נציג שירות לקוחות אחר, ואמר לה שלפנים משורת הדין, הם יחזירו לבנה את כספו. "הם כחברה צריכים להחזיר את הכסף כי שדדו את הבן שלי - נהג שעובד בחברה. אסור לנהגי מוניות כאלה לעבוד ולעקוץ אנשים - צריך לשלול להם את רישיון הנהיגה", טוענת ברנס.

בנה, לדבריה, חשב שהנהג בסדר ורק אחרי שהסבירה לו, הבין שהונה. "אני מצפה מהחברה לפטר את הנהג וממשרד התחבורה לשלול את הרישיון שלו ולהעמיד אותו לדין", אומרת ברנס. "הוא עשה מעשה נבלה שלא ייעשה".

מחברת Gett נמסר בתגובה: "חברת Gett רואה את המקרה שמתואר על ידי הלקוחה בחומרה רבה, ומצרה על החוויה השירותית של הלקוחה ובנה. בהתאם למדיניות החברה, רק נהגים שפועלים על פי דין ועומדים בסטנדרט שירות גבוה, יוכלו להשתמש באפליקציה של Gett. לכן, עד לבירור העניין, הנהג נחסם משימוש באפליקציה.

"בנוסף, כחלק מהמדיניות השירותית של החברה כלפי לקוחותיה, ולאור המקרה החריג שתואר, הלקוחה זוכתה בגין הנסיעה. על מנת שניתן יהיה למצות את הטיפול במקרה, הוצע ללקוחה להגיש תלונה למשרד התחבורה - הגוף שאמון על נהגי המוניות בישראל ובעל סמכויות הפיקוח והאכיפה. חברת Gett מאחלת סופ"ש נעים ונסיעות בטוחות למשפחה, ולכל עם ישראל".