mako
פרסומת

"הסתירה מידע": אמזון תשלם 2.5 מיליארד דולר לממשלת ארה"ב

אמזון תשלם את הקנס האזרחי הגדול ביותר אי פעם לממשלת ארה"ב - ותשיב לצרכנים 1.5 מיליארד דולר, במסגרת הסכם פשרה עם נציבות הסחר הפדרלית של ארה"ב. "החברה השתמשה במלכודות מנוי מתוחכמות שנועדו לתמרן צרכנים" 

mako כסף
mako
פורסם: | עודכן:
ג'ף בזוס
צילום: Leigh Vogel Getty Images
הקישור הועתק

אמזון הגיעה אתמול (חמישי) להסדר פשרה בסך 2.5 מיליארד דולר עם נציבות הסחר הפדרלית של ארה"ב (FTC), הקנס האזרחי הגדול ביותר אי פעם הנוגע להפרת חוקי הנציבות. בכך, סיימה אמזון תיק שעסק בפרקטיקות ההרשמה והביטול של שירות מנויי פריים - פרשה שנחשפה לראשונה בתחקיר של "ביזנס אינסיידר".

דוח של המגזין מ-2022 שהתבסס על מסמכים פנימיים של אמזון, חשף כי החברה ידעה כבר לפחות מאז 2017 שעיצוב האתר שלה הטעה לקוחות להירשם לשירותי מנויי פריים - תוכנית שמציעה הטבות כמו משלוחים חינם ושירותי סטרימינג.

אמאזון פריים וידיאו
צילום: רויטרס

למרות תלונות שנמשכו במשך שנים, נקטה אמזון במעט צעדים משמעותיים, ובחלק מהמקרים, גם זנחה תיקונים מוצעים לאחר שבדיקות פנימיות הראו האטה בקצב הצמיחה של ההרשמות, כך לפי התחקיר. בעקבות הפרסום, חידשה נציבות הסחר הפדרלית חקירה שהייתה מוקפאת שנים.

במסמך קודם של ה-FTC נכתב: "ב-14 במרץ 2022 פרסם 'ביזנס אינסיידר' מידע שהודלף על ידי עובדים נוכחיים ולשעבר של אמזון בנוגע לבעיות בתהליך ההרשמה לפריים, ובמה שמכונה Iliad Flow. הוועדה גילתה במהרה שאמזון לא מסרה לה חלק גדול מהמסמכים והמידע שהודלפו, למרות שחלק מהם היו רלוונטיים לדרישות הפורמליות של החקירה. אמזון הסתירה את המידע".

פרסומת

בהסדר שנחתם אתמול נקבע כי אמזון תשלם קנס של מיליארד דולר ותשיב לצרכנים 1.5 מיליארד דולר. העסקה, שהושגה שלושה ימים לאחר תחילת משפט מושבעים בסיאטל, אוסרת על אמזון ושני מנהלים בחברה להמשיך בפרקטיקות הבלתי חוקיות. בנוסף, היא מחייבת את אמזון ליישם "שינויים מהותיים" בתהליכי ההרשמה והביטול של השירות, כדי להבטיח גילוי נאות ושקוף ותהליכים פשוטים יותר.

"הראיות הראו שאמזון השתמשה במלכודות מנוי מתוחכמות שנועדו לתמרן צרכנים להירשם לפריים, ואז הקשתה עליהם מאוד לסיים את המנוי", נמסר בהצהרת יו"ר ה-FTC, אנדרו פרגוסון, בהצהרה.

דובר אמזון מסר מנגד למגזין כי "בהסכם הפשרה אין הודאה באשמה מצד החברה או מצד מי מהמנהלים". לדבריו, "אמזון והמנהלים שלנו תמיד פעלו לפי החוק, וההסדר הזה מאפשר לנו להתקדם ולהתמקד ביצירת חידושים ללקוחות. אנו עובדים קשה מאוד כדי להבטיח שהרישום לשירות או ביטולו יהיה ברור ופשוט, ולהציע ערך משמעותי למיליוני המנויים הנאמנים שלנו ברחבי העולם. נמשיך לעשות זאת, ומצפים בקוצר רוח למה שנציע למנויי פריים בשנים הקרובות".