רשת מכוני החיטוב לנשים סטודיו סי הגישה היום (ב') לביהמ"ש בקשה לפירוק מרצון, כך נודע לגלובס. לאחרונה ניסתה הרשת לעבור למודל של זכיינים, אחרי שבסוף 2019 עברה לידי בעלות חדשה. המטרה הייתה להרחיב את הפריסה הגיאוגרפית באמצעות סניפים בזיכיון לאחר שהרשת נאלצה לסגור חמישה סניפים בעקבות משבר הקורונה שפגע קשות בענף הכושר והאימונים.

הרשת, שקמה ב-1990 פרוסה בכ-30 סניפים ברחבי הארץ. מראשית דרכה פנתה לקהל נשי בלבד באמצעות אימוני חיטוב, דיאטה וכושר אחרי לידה וכיוצ'. הרשת מעסיקה כ-450-500 עובדים, רובם הגדול נשים, שצפויות לקבל הערב הודעה.

בדומה לרשתות נוספות העוסקות בכושר, משבר הקורונה הוביל לקשיים עצומים כשחודשים ארוכים לאורך השנה וחצי האחרונות סניפי הרשת נותרו סגורים, במקביל בוטלו או שלא חודשו מנויים רבים של מתאמנים שחששו מלחזור לאימונים בחלל סגור ומצאו את האפשרות להתאמן בחוץ. בתקופת הקורונה הציעה הרשת אימוני אונליין מאולפן שהקימה לשם כך.

בתוך כך, לגלובס נודע כי הרשת נקלעה לקשיים מול בעלי הנכסים שבהם ממוקמים הסניפים לאור מחלוקות על תשלומי שכר הדירה בשעה שהמכונים היו סגורים. הרקע לבקשה הוא החשש מפני שובן של הגבלות שישפיעו על ענף הכושר. עוד נודע כי החברה ניהלה מגעים להכנסת משקיעים אלא שהם לא הבשילו. בעלי הרשת הם דורון כהן וניצן אריה.

מחברת סטודיו סי נמסר: "החברה נפגעה באופן אנוש וחסר תקדים במהלך השנה וחצי האחרונות, מאז פרוץ מגיפת הקורונה, שהביאה לגל נטישה של לקוחות שלא הסתיים עד ליום הזה. מ-20,000 מינויים משלמים טרום משבר הקורונה, לכ-4500 היום, דבר שהביא לירידה משמעותית בהכנסות החברה.

מנגד, הוצאות שנבעו מתשלום של כ-10 מיליון שקלים ללקוחות שביטלו מנוי והוצאות שכירות ודמי ניהול. על אף שהחברה הקפיאה את ההתקשרות עם חלק מהמשכירים באופן חד צדדי במהלך סגרי הקורונה הדבר לא בא לידי ביטוי בהוצאות בעיקר עקב חילוטי ערבות.

בנוסף, סטודיו סי נאלצת להתמודד משפטית עם שוכרים שדורשים תשלום שכירות מלא עבור ימי הסגר בהם לחברה לא היו הכנסות. סטודיו סי לא זכתה כמעט למענקי קורונה מהמדינה בין היתר בשל מבנה אחזקות שאינו מבוסס זכיינות אלא פועל על ניהול מרכזי.

בעלי המניות עשו את כל הפעולות האפשריות על מנת לשקם את החברה מהנזקים הכבדים ביותר שנגרמו לה, תוך חתימה על ערבויות אישיות, צמצום מצבת העובדים, העתקת מטה החברה, סגירת סניפים, והכל בכדי לעמוד בהתחייבויותיה העסקיות, מתוך ציפייה שלכשתסתיים מגיפת הקורונה תתחיל החברה לייצר פעילות משמעותית, שתוביל אותה לרווחיות. למרבה הצער, דבר זה לא קרה, ולא צפוי לקרות, בפרט נוכח התפרצותו המחודשת של נגיף הקורונה, הפוגעת קשות בוודאות העסקית ומקשה באופן מיידי על גיוס לקוחות חדשים, שעשויים להוות מנוע הצמיחה העיקרי של החברה".

הכתבה פורסמה במקור בגלובס