לאחר הבחירות המקומיות מתקדמות כעת העבודות על הקו הסגול של הרכבת הקלה בת"א, והשבוע בוצעו הסדרי תנועה לקראת סגירת מקטע נוסף ברחוב אלנבי, החל ממאי הקרוב. מרבית הרחוב כבר נסגר לתנועה לצורך העבודות - מקרבת החוף ועד רחוב מונטיפיורי. המקטע האחרון נסגר חודשים לפני הבחירות המקומיות, לאחר עיכובים שהערימה העירייה לנוכח התמשכות העבודות על הקו האדום.

עתה, משהבחירות המקומיות חלפו והקו האדום נפתח לתנועה, נערכים בנת"ע ובעירייה לסגירת מקטע נוסף, מאלנבי פינת מונטיפיורי ועד לרחוב העלייה (המשכו של רחוב אלנבי) פינת לוינסקי.

תחנות אוטובוס חדשות

כתוצאה מכך, השבוע החלו בעבודות שיכפו הסדרי תנועה חדשים, מאחר שרחוב אלנבי הוא ציר מרכזי של התחבורה הציבורית, ויש צורך להסיטה לרחובות מקבילים. כך, יוקמו נת"צים חדשים ברחובות הרצל, נחלת בנימין, שדרות רוטשילד ואחד העם. הנת"צ ברחוב הרצל יופעל בשעות העומס בין השעות 7:00-11:00 ו-14:00-20:00.

במקביל יבוטל הנת"צ הקיים לכיוון צפון ברחוב העלייה, ושביל האופניים הפופולרי בחלק מרחוב הרצל יבוטל לארבעה חודשים.

כתוצאה מהסטת האוטובוסים יוקמו תחנות אוטובוס חדשות, ויבוטלו מקומות חנייה. כל השינויים ייכנסו לתוקף ב-3.5.2024.

הקו יחבר את מזרח המטרופולין (יהוד, קריית אונו, אור יהודה) למרכז ת"א דרך רמת גן ודרום העיר, ויהיה עילי בלבד. הוא אמור להיפתח באוגוסט 2027, לאחר דחיות.

רחוב אלנבי נמצא בנתיב הקריטי לעמידה בלוחות הזמנים של העברת מקטעי הרחוב מהמדינה, שאחראית על השלב הראשון בפרויקט (המכונה אינפרא 1 וכולל את פינוי הקרקע והתשתיות), לזכיין, המורכב מחברות שפיר הנדסה הישראלית וכאף הספרדית (ואחראי לשלב אינפרא 2, שכולל את הנחת המסילות, החשמול והתקנת המערכות כולן).

הכתבה פורסמה לראשונה באתר גלובס