חושבים לנצל את הימים הנותרים לטיול בצפון ולנסוע בתחבורה ציבורית? כנראה שעדיף לכם להימנע מנסיעה ברכבת בשעות הערב.

על פי לוח הזמנים של רכבת ישראל, שמופיע באתר ובאפליקצייה, ישנו פער עצום בין שתי רכבות שונות שיוצרות צוואר בקבוק. אם במקרה פספסתם רכבת ב-19:05 שיוצאת מנהריה לת"א תאלצו להמתין בתחנה עד השעה 20:49. כלומר כמעט שעתיים שלמות.

בעקבות ההמתנה הממושכת אתמול (שלישי) קרונות הרכבת של השעה 20:49 היו עמוסים באופן חריג וקיצוני. מאות אנשים הצטופפו בכל קרון. פקח של חברת הרכבת אף ציין כי לא מדובר בתקלה, אלא כי כך לוח הזמנים היה בנוי במהלך ימי החג.

אשר גרייבר, תושב בני ברק בן 26, שנסע ברכבת ממרכזית המפרץ לת"א לאחר שהמתין זמן רב להגעתה, סיפר על העלייה לתוך אחד הקרונות. "צפיפות ברמה שלקח לי ארבע דקות רק להצליח לעלות לרכבת. ברכבת עצמה אנשים פשוט ישבו על הרצפה, והיא נסעה מאוד לאט בעקבות הדוחק".

לא ברור מדוע רכבת בציר כל כך מרכזי יוצאת פעם בשעתיים בימי החג, כאשר ידוע כי יש מטיילים רבים שצורכים את שירותי התחבורה הציבורית ומסתמכים עליה. "חסר כל היגיון", סיכם גרייבר.

מרכבת ישראל נמסר: צר לנו על חוויית השירות המתוארת על ידי הכתבת, אשר נגרמה ככל הנראה מעומס נקודתי הנובע מתקופת חול המועד. בימי החג אנו מתגברים משמעותית את תנועת הרכבות בכל הארץ, ואנו שמחים שנוסעים רבים ומשפחות בוחרים להשתמש ברכבת כדי להגיע למחוז חפצם.
תדירות הרכבות בין חיפה לת"א היא מהגבוהות ברכבת ישראל, ועומדת במרבית שעות הפעילות על בין 2-4 רכבות מידי שעה, כאשר בשעות הערב מרווח הלו"ז מכיוון צפון לת"א על מנת לאפשר תדירות גבוהה יותר בכיוון השני (מת"א צפונה) בו נרשמים בשעות הערב הביקושים המשמעותיים יותר.
כמו כן בשעות הערב והלילה בהן הביקושים נמוכים יותר בהשוואה לשעות היום, מרווח הלו"ז לטובת האצת פרויקט החישמול, שמטרתו שיפור השירות הרכבתי והפחתת זיהום האוויר.