שחר מנדלוביץ הלך לחדש את רישיון הנהיגה שלו ותהה מדוע עלות הנפקת תעודה חדשה, סך הכל דף נייר מודפס, עולה כל כך הרבה כסף?

" עדיין חוקי להתלונן פה?" הוא כותב בפוסט בפייסבוק. "ברוב חוצפתם המבישה עוד כותבים שלא זקוקים בכלל לתמונה חדשה שלי אז בשביל מה החידוש הזה בכלל? למדינה ההנפקה הזו עולה במקסימום 10 ש"ח אז כמה תאבי בצע אפשר להיות על חשבון האזרח?"

"צודק", "מרתיח"," גם אני שאלתי את עצמי השבוע כשחידשתי את הרישיון...גזל", היו רוב התדובות שמנדלוביץ קיבל על הפוסט שהעלה." ומה עם הטסט לרכב,,ומה עם שוד הדלק לאור יום 60 אחוז מס למדינה. טרור כלכלי המופנה על ידי השילטון כנגד אזרחיו,,,לא יאומן", כתב גולש אחר.

בחרנו להפנות את השאלה גם למשרד התחבורה וגם למרד האוצר בניסיון להבין מדוע אנחנו נדרשים לשלם כל כך הרבה על הנפקת דף נייר.

תגובת משרד התחבורה: גובה אגרות נקבע (כמו שאר האגרות במדינה) על ידי משרד האוצר ומועבר ישירות לאוצר ולא למשרד התחבורה.

תגובת משרד האוצר: אגרת רישיון נהיגה מתבססת על עלויות מערך הרישוי, כולל הנפקת רישיונות נהיגה ושירות לאזרח. כמו כן האגרה משקפת חלק מהוצאות המדינה על השקעה בתשתיות, ההוצאה הממוצעת לרכב פרטי על תשתיות כבישים בשנת 2017 עמדה על 1,940 שקלים, סכום גבוה משמעותית מהאגרות המשולמות על ידי בעלי רישיונות נהיגה ורכב.

 נוסף על ההשקעה הישירה בתשתיות, השימוש בכלי רכב גורר עלויות חיצוניות המוטלות על המשק, כגון זיהום אויר, גודש ותאונות דרכים.