חברת הביטוח הדיגיטלית "ליברה" הבינה שכדי לשמר לקוחות, צריך גם לשתף אותם ברווחי החברה. החברה מציעה מודל מקורי ואטרקטיבי – מודל של שיתוף המבוטחים ברווחים. החברה מחזירה כסף למבוטחיה מהרווח שלה – היא מקצה 25 אחוז מהרווח הנקי שלה, כדי להחזיר אותו למבוטחים. חברת ביטוח מרוויחה כסף בזכות מבוטחיה, ולכן, לפי השקפתה של ליברה גם ללקוח מגיע חלק ממנו. בשלב זה, עוד בטרם צברה החברה רווחים, בכדי להתחיל ולשתף את המבוטחים בכל זאת בחלקם, נקבע אחוז מינימאלי של 3 אחוז מפרמיה, המוקצה ללקוחות החברה כבר בעת רכישת הפוליסה. האחוז נקבע על פי הרווחיות הממוצעת בענף המוערכת בכ-10 אחוז עד 12 אחוז מהפרמיה, כך שהאחוז המינימלי שקבעה ליברה משקף כרבע מרווחיות זו.

המודל הייחודי של חברת ליברה הוא מאוד יצירתי וגם מאוד פשוט. על כל קנייה של 33 שקל מקבל המבוטח ליברה אחת. על פי הנתונים, עד כה חולקו ללקוחות למעלה משני מיליון ליברות, המהוות את חלקם של המבוטחים ברווח.

איך זה עובד בפועל? עם רכישת הביטוח בליברה, מוקם לכול מבוטח ארנק דיגיטלי שבו הוא צובר את ה"ליברות", אותן יוכל להמיר לשקלים במועד חידוש הביטוח ולהתחיל להשתמש בהן כמזומן לכל דבר. על רכישת ביטוח בסך 3000 שקל ייכנסו אוטומטית לארנק הדיגיטלי של המבוטח 90 ליברות וכך הלאה, בהתאם למחיר הפוליסה שנרכשה.

ליברה אחת שווה שקל אחד, כך שלאחר שנה עומדים לרשות המבוטח 90 שקלים. בעת חידוש הפוליסה, המבוטח יוכל לקבל החלטה איך הוא רוצה לממש את הליברות. הליברות מומרות לשקלים (כאמור, ביחס של 1:1) וניתן לממש אותן באמצעות העברה לחשבון הבנק, או לחילופין כהפחתת תשלום בזמן בחידוש ביטוח ו/או לרכישת כיסויים נוספים, וכמובן שגם ניתן להמשיך ולצבור אותן בארנק הדיגיטלי ולהשתמש בהן במועד מאוחר יותר. צברתם ליברות בעקבות רכישת ביטוח רכב? תוכלו להשתמש בהן לאחר שנה כדי לשלם על ביטוח הדירה או על כל ביטוח אחר שתרכשו בליברה או אפילו במכולת. אין הגבלות.

אתי אלישקוב (צילום: אבי מועלם)
אתי אלישקוב | צילום: אבי מועלם

ליברה הוקמה בדצמבר 2017, וקיבלה רישיון מבטח במאי 2018, מאז היא משווקת את מוצרי הביטוח שלה. זוהי חברת הביטוח הראשונה בישראל שפועלת בצורה דיגיטלית אינטרנטית אמיתית ומלאה, אך חשוב לציין, כי לקוחות שבכל זאת בוחרים להיעזר בשירות טלפוני אנושי יכולים כמובן לשוחח עם נציגי החברה ולקבל שירות מלא עד תום הטיפול בבקשתם. הדיגיטציה באתר החברה היא מלאה, החל משלב הצעת מחיר, דרך ההצטרפות ועד לפעולות שירות שונות ודיווחים על תביעות ביטוח במקרה שיהיו. הפוליסה היא פרסונלית ומותאמת למאפייני הלקוח, מה שמאפשר במקרים רבים הוזלה משמעותית, ובמקרים מסוימים עד 50 אחוז הנחה ביחס למחיר הממוצע ביתר חברות הביטוח.

את החברה הקימה ומובילה אתי אלישקוב, מנכ"לית החברה ובעלת השליטה בה. אלישקוב הייתה בעבר מנכ"לית הכשרה חברה לביטוח. החברה החלה את פעילותה בעיקר בתחום ביטוחי הרכב, לאחרונה השיקה גם ביטוח דירה ועד סוף השנה צפויה להשיק ביטוח נסיעות לחו"ל וביטוחי עסק לעסקים קטנים ובינוניים. לפרטים נוספים אודות מודל הליברות, ראו את תקנון הליברות המפורסם באתר החברה.