בשבוע האחרון התוודענו לנשק שובר שיוויון בעולם הפרסום: כריסטיאנו רונאלדו, אולי הספורטאי המפורסם בעולם, גויס על ידי חברת הוט, באמצעות חברת האם שלה Altice, כדי לככב בפרסומת החדשה לקידום חבילת ה-200 מגה החדשה שלה. מה נאמר ומה נגיד. כשחקני חיזוק ראינו גם את שלישיית מה קשור הפופולארית מריצים דיאלוג קומי שמוציא מרונאלדו את הגושפקנא לכך שהוא לא סתם הולוגרמה ששועתקה לפרסומת - הוא באמת ובתמים אומר "נשמה". מבחינת השפה הפרסומית, רונאלדו טומן בחובו כמעט את כל האסוציאציות הנכונות - הוא מהיר, מנצח, ומשדר חדשנות, יוקרה וחדות, מה שבהחלט מתכתב עם מה שהוט רוצה שנחשוב על האינטרנט המהיר שלה. 

אז איך משפיע שיבוצו של היהלום הנוצץ הזה בפריים טיים הישראלי על המדד שלנו? כצפוי, רונאלדו והוט כובשים בסערה את המקום הראשון במדד הפרסומאים, שכנראה אוהבים מאוד כדורגלנים, בעיקר מהסוג המצליח. מבחינת קריאייטיב, יש כאן שימוש בקו של "הקראת המסרים השיווקיים", שהתברר כבר בעבר כאפקטיבי. כך מוגש ללקוח קריאייטיב חביב ומצחיק אך גם מסרים ברורים. הצופים, מצדם, דירגו את הפרסומת הזו רק במקום השישי.

גבינת עמק, שנעדרה מסמך זמן מה, חוזרת ובגדול, היישר למקום הראשון של דירוג עם ישראל. התחרות עם גבינת נועם של טרה - שמנסה לשמר יתרון יחסי באמצעות הדגשה שהגבינה היא ללא חומרים משמרים, כנראה עושה את שלה: במענה לכיוון של טרה הקו האסטרטגי החדש של עמק מנסה לחזק את יתרונות המותג (עמק היא גבינה שיש בכל בית ישראלי, טעם שילדים אוהבים) ומאידך לנגח את טרה המתקשרת ערכים פונקציונליים של בריאות. הקו החדש ממצב את עמק כאחת החוויות החיוביות בבית, כגבינה שהילדים הכי אוהבים, והכל תוך כדי אווירה שמחה בבית. לעומת נועם הבריאה, זו ללא חומרים משמרים, עמק מספקת את הצד הרגשי והשמח.

עוד פרסומת שזוכה להערכתם של הפרסומאים וגם לאהדה מצד עם ישראל היא הפרסומת החדשה של נביעות, עם הפרזנטור הוותיק שלה אורי גוטליב - שבזכות יכולת המשחק הקומית שלו יחד עם מעין תמימות גידי גובית מצליח לספר סיפור שגורם לנו לרצות מים נקיים - ובעיקר לא לשתות מים מזוהמים. למעשה, נביעות ממשיכה בקו המנגח שלה נגד מתקני המים של תמי 4. כנראה שווידוא ההריגה החינני של נביעות הוא בדיוק מה שהם היו צריכים לעשות, ובמדד הפרסומאים הם מגיעים למקום השלישי.

גם הפרנזטור ארז טל יכול לנשום לרווחה, כשהפרסומת לרגל יום העסקים הקטנים של בנק הפועלים תופסת את המקום השלישי במדד עם ישראל - וממשיכה את הקו של הסתכלות ישירה בעיניים ותמיכה במעמד הפועלים. באופן מפתיע, או שלא, הפרסומאים מדרגים את הפרסומת הזו במקום השישי. 

ממצאי סקר שנערך עבור MAKO על ידי מכון המחקר פאנלס. בסקר השתתפו 519 חברים בפאנל המשיבים האינטרנטי שלPanel4All  לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל - מגיל 18 ומעלה. הסקר נערך בתאריך 27 עד 28 בינואר 2016. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.4 אחוזים.

תוצאות הסקר בציבור הרחב הושוו לסקר שנערך בקרב משתתפי קבוצת "מנהלי שיווק מצייצים" בניהולם של אמיר שניידר, מנהל שיווק בקבוצת אלדר, טל ספיבק, סמנכ"ל מרכז הבניה ולירן פורמן מנהל שיווק קמחי תאורה.