אל תטעו, גם המוצר הכי שווה בעולם לא יהיה שווה כל כך אם לא תשקיעו במיתוג מדויק, שהוא בסופו של דבר הנכס הכי חשוב לעסק. מחקרים כבר הוכיחו כי כולנו נוטים לקנות מוצרים חדשים ממותגים שכבר מוכרים לנו. התובנה הזאת היא אקוטית לעסקים חדשים ועסקים קטנים שרוצים להיכנס לשוק. אז מה עושים? מעולה ששאלתם, כי יש לנו אחלה טיפים עבורכם.

הכירו את הקהל שלכם

איך מייצרים שפה שיווקית עיצובית ונכונה שתגרום לקהל הקונים להתעלף (או פשוט לקנות מכם)? נתחיל בזה שתדעו למי אתם פונים. המפתח הוא להבין את ההתנהגויות והצרכים של הקהל שלכם: אמהות, סטודנטים, תיכוניסטים? מיקוד נכון יוביל לשפה נכונה ומותאמת. קחו למשל את nike, מכירים את המותג הקטן והחמוד הזה? ברור שכן. הסלוגן לצד ה"וי" המיתולוגי הוא: "פשוט עשו את זה". קהל היעד הוא כל ספורטאי בעולם והמשימה של החברה היא להביא את הדבר הכי חדש בשוק כך שכל ספורטאי יהיה הכי טוב שלו. עכשיו תרוצו עם המוצר שלכם.

שחקו להם עם המוח

אתם רוצים שהלקוח יקבל לוגו חכם ובלתי נשכח. נסו לשלב 2 תמונות ויזואליות שעטופות האחד בשני שמציעות פרשנות חדשה למושג, כמו למשל בלוגו הזה. אנשים אוהבים שמשחקים להם קצת במוח (זה גורם להם להרגיש חכמים) ונוטים להעריך עיצוב בשל כך. אופציה אחרת היא אותו טריק ישן של ניצול החלל. כמו בלוגו הבלתי נשכח של FEDEX והחץ הנסתר בגוף הלוגו, באותיות שבין ה-E ל-X. זה גאוני.

מצד שני, אל תגזימו

אנחנו לגמרי בעד התחכמות שובבה וקטנה, מצד שני – יש גם את האפשרות ללכת על הלוגו הכי "טיפש" שיש. היי, אפל עשו מזה קריירה. עיצוב נכון יכול לעשות מיליארדים. תחשבו על אותו "וי" של נייק או כאמור התפוח הנגוס של אפל, זה פשוט אבל עוצמתי ואין מי שמפספס את זה.

מניפת צבעים (צילום: shutterstock)
השקיעו בצבעוניות, אבל בלי להגזים | צילום: shutterstock

אל תשכחו צבע

בחירת צבע ללוגו היא לא החלטה שרירותית. כלל לא. לוח הצבעים שתבחרו בו הוא משמעותי ומביע מסר. מצד אחד לוגו מצוין יעבוד טוב גם בגוון אפור, אבל צבע נכון יקפיץ אתכם קדימה. אין כאן המלצה חד משמעית שכן כל לוגו מייצג מיתוג אחר, אבל יש כאן בהחלט המלצה חד משמעית: אל תזלזלו בגוון. תנו לו כבוד.

אל תהפכו לקלישאה

ראיתם לוגו שעפתם עליו? מעולה, אל תחזרו עליו. קלישאות יש בשפע, וגם טרנדים. אל תחקו לוגו אחר בווריאציה של צבע, אבל קבלו ממנו השראה. זה יהיה הרבה יותר מגניב אם אתם תעשו את זה בעצמכם, אתם לא מסכימים? או אם נשתמש בשפת הריאליטי: תבואו עם האמת שלכם. אין עליה.

מתגו את מה שרלוונטי

יש עסק, יש לוגו – עכשיו הזמן לשווק. להדפיס כרטיסי ביקור יכול להיות נחמד אבל לא בהכרח ממוקד לקהל היעד. היום אתם יכולים להדפיס את הלוגו שלכם כמעט על כל דבר, אז זה הזמן לחשוב מה רלוונטי לקהל היעד שלכם ולהדפיס בדיוק על זה– כך למשל אם אתם פונים לספורטאים, הטמיעו לוגו על בקבוקי המים או האוזניות שלהם. אם אתם שמרנים יותר תמיד תוכלו להישאר עם עט ממותג.

PIX מיתוג (צילום: אורי גורן)
להדפיס על מה שבא לכם | צילום: אורי גורן

זה לא צריך לעלות הרבה

יש לכם רעיון בראש? נהדר! אתם כבר שלב אחד קדימה. אבל איך מביאים אותו לידי ביטוי? אפשר כמובן לפנות למעצבים גרפיים ובהמשך למצוא את בית הדפוס הנכון וחברת השילוח לכל אותם פרודוקטים של השיווק והמיתוג. אבל מדובר בתהליך שלוקח לפעמים זמן, ובעיקר עולה כסף שלא תמיד יש לכם כעסק בחיתוליו.

כמענה בדיוק לצורך הזה נולד אתר PIX שמאפשר לכם לעשות את כל המיתוג בעצמכם, בקלות ובמהירות. בניגוד לעבודה מול בתי דפוס, שאמונים רק על ההדפסה, ודורשים מכם לעבוד מול שרשרת של גורמים ואנשים מקצוע, השירות של PIX מאפשר לכם לעבוד מול גורם אחד לאורך כל התהליך – משלב העיצוב ומיתוג העסק, ועד להזמנת ההדפסה הטכנית. תוכלו להכין ולהזמין מוצרי שיווק ומיתוג לכל מטרה בכמה קליקים באתר: אפשר לבחור את העיצוב שהכי מתאים ממגוון תבניות, לעצב לבד או להשתמש בעיצוב קיים, להדפיס על מגוון רחב של מוצרים מכרטיסי ביקור ומגנטים ועד מחברות וכוסות, ואפילו לתאם משלוח מהיר.

הדגש באתר הוא על מיתוג ושירותי הדפסה והוא מיועד לשלל עסקים שרוצים למתג נכון, קל ומהר במקום אחד, ללא ניסיון קודם (אבל עם הרבה השראה וחזון). הזדמנות טובה להוציא את המעצב שבך ברגע. בקיצור, "just do it”. (סליחה, זה היה חזק מאתנו)