מה הופך מישהו למוביל? בישראל של היום אולי הדעות על כך מעט חלוקות, אבל מה שבטוח, זה שכולם מצפים ממנהיג להצית איזה שינוי משמעותי בחיים שלהם. בין אם זו הבוסית בעבודה, המ"פ במילואים או או ראש הממשלה – המנהיגים שלנו צריכים להשפיע על החיים שלנו באופן חיובי.

בין שלל התכונות שהופכות מישהו למנהיג, המסר שהוא מעביר חשוב לא פחות. במגזין thrive global החליטו להתמקד במשפטים חכמים ומעוררי השראה שאמרו מנהלים, כאלה שעשו אימפקט על החיים של מי ששמע אותם, וביקש מחברי הקהילה שלו לחלוק משפטים כאלה עם כולם. אתם רושמים?

"פרפרקציוניזם הורג הצלחה"

"היה לי מיינד סט של הכל או כלום, והיה לי מאוד קשה עם זה – הצבתי סטנדרטים בלתי אפשריים. לא יכולתי לנוח, העבודה אף פעם לא נגמרה כי עבורי היא לא הייתה מושלמת. יום אחד המאמן שלי אמר שפרפקציוניזם הורג הצלחה, והוא צדק! הפרפקציוניזם שלי יצא משליטה ומנע ממני לגדול".

מרתה קצ'אטו, קואוצ'רית מדיה, לונדון

"תמיד תהיה עבודה, אבל תמיד תצטרכי איזון"

"מעסיקה לשעבר אמרה לי 'את יכולה לעבוד  24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, ותמיד תהיה עוד עבודה, אבל לך ישלמו על 40 שעות בשבוע'. זה עזר לי לאזן את החיים שלי".

פולה פיגוארה-וגה, מנהלת ארגון ללא מטרות רווח, מאמנת ויזמית, ניו ג'רזי

"אנשים מצמיחים כנפיים, לא שורשים"

"הייתי מנהלת צעירה, ואחד המנהלים בחברה הזכיר לי שטיפוח של מערכות יחסים משמעותיות היא השקעה שמניבה פירות לטווח רחוק. מובילה אחרת אמרה לי שאנשים מצמיחים כנפיים ולא שורשים. ככה אני מתייחסת לעובדים שלי ואיתי – עובדים לא חייבים נאמנות מוחלטת לחברה, הם צריכים לעוף וליצור את החיים שהם רוצים".

מאקייה מודי, יועצת, קליפורניה

אריה
אל תאכלו את כל העדר | צילום: jean wimmerlin, unsplash

"קחי את הצוות שלך לקצה ותני לו לעוף"

"אחד המנטורים שלי שיתף איתי שיר, הוא גם לימד אותי בגאונות איך מטפחים צוותים ברמה עולמית:
'בואו לקצה', הוא אמר.
הם אמרו, 'אנחנו מפחדים'
'בואו לקצה', הוא אמר.
הם באו,
הוא דחף אותם,
ואז הם עפו".

קארי הינג, מנכל"ית מלון, אטלנטה ג'ורגיה

"אם תלכי בדרך הבטוחה, אף פעם לא תסללי את הדרך שלך"

"תלמדי ליפול או שלעולם לא תעשי שום דבר חדש. את חייבת לשקול כישלון. את העצה הזו אני מחבקת כבר 12 שנה, אז התחלתי עסק לעיצוב. זה עבד עבורי ממש טוב".

מריה מאייר פנג, קריאייטיב דירקטור, ניו יורק

שני גפרורים
האש שלכם תדליק אחרים | צילום: perry grone, unsplash

 

"התדירות של המסר חשובה"

"כשרק התחלתי להיות מנהלת, המשפט הכי משמעותי שלמדתי מהבוס שלי היה: 'מסר תדיר'. הייתי נכנסת עם עובדים שלי לעניינים טכניים, נהלים ופרוצדורות, מנסה לגרום להם להבין מה אני רוצה. אבל הבנתי שאני צריכה להסביר קודם את ה"למה" ואז להמשיך ולשדר את המסר באופן עקבי ותדיר, עד שהם מבינים את זה לעומק. אני ממשיכה להשתמש במשפט הזה, הוא הופך אותי למנהלת עם יותר מיינדפולנס".

קמיל דא'קו, מנהלת בנק ומדריכת מדיטציה, פלורידה

"תניחי לזה עוד יום, זה לא יהיה סוף העולם"

"הבוסית שלי בילתה 30 שנה בחדר ניתוח של מרכז טראומה כשהפכתי לעוזרת שלה. תמיד הייתי חייבת לסיים את כל העבודה באותו יום, עד כדי כך שהרגשתי חרדה והייתי לוקחת עבודה הביתה. אבל היא עצרה אותי יום אחד ואמרה: 'תמיד יהיה לך משהו לא גמור. זה בסדר, אפשר להניח לזה לעוד יום'. זה לימד אותי לקחת רגע כל יום ולעשות סדר עדיפויות לדברים החשובים".

קארן סטיבנס, מנהלת שירותי רפואה, קנטקי

אנשים שמים ידיים ביחד
תלמד איך לאחד את הצוות, ואיך להפריד אותו | צילום: perry grone, unsplash

 

"פחד הוא נורמלי, אבל לאומץ יש את המילה האחרונה"

"את המשפט הזה חלק איתי סופר. מצאתי את זה מאוד מתאים והולם כי שמעתי את זה סביב מסע שלי עם עצמי לחיפוש חיים משמעותיים. היכולת לקחת קפיצת אמונה על משהו שחשוב לי, בסופו של דבר יעצב את מי שאני. רציתי להיות סופרת, פקפקתי בעצמי, אבל המילים שלו הזכירו לי שאני צריכה לקחת את הצעד הראשון הרחק מהפחד".

איימי דברוק, סופרת, ניו יורק

"כל אחד עושה משהו שונה, ויש מקום לכולם"

"אני זוכרת שהרגשתי מפוחדת ומודאגת בגלל שהיו כל כך הרבה מומחים שניסו ללמד אנשים איך לשפר מערכות יחסים. זה הרגיש לי כמו תחרות עצומה. תהיתי איך העבודה שלה תתבלט מעל המומחים האחרים. המפקחת שלי הזכירה לי שאני עושה עבודה חשובה, עוזרת לאנשים להצליח. היא אמרה שיש מקום לכולם. אל תתרכזי בהם, תעריכי את מה שאת עושה ותלכי בדרך שלך. זכיתי בהבנה ממקום של כוח לא של חולשה".

דברה רוברטס, מומחית לתקשורת ויחסים, ניו יורק


"את צריכה להיות מוכנה לכבות את האנשים הלא נכונים ולהדליק את הנכונים"

הפרספקטיבה הזו חסכה לי המון זמן ואנרגיה. החלפתי את השפה המתנצלת והזהירה שלי באמירות משמעותיות ואמיצות. יש לי הרבה יותר מרץ להשקיע בלקוחות או דייטים שהם אידיאלים עבורי, ופחות באלה שלא".

קלי רודולף, מאמנת חיים מוסמכת, סן דייגו קליפורניה

"זה ביזנס, ואת לוקחת את זה באופן אישי"

"המנהלת שאמרה לי את זה הזכירה לי שהפידבק והביקורת שלי הם לא אישיים כשזה מגיע לעבודה שלי. זה עוזר לי להשתפר ולהבטיח שהצוות שלי מביא תוצאות לא פחות ממעולות".

אשלי סימפסון, מוציאה לאור, ניו יורק