נסעתי לעשות את הבוקר עם מארק און, בן 39, המנכ"ל של תחנת המוניות המקוונת הגדולה בישראל, שאנחנו מכירים כאפליקציית Gett. בשנים האחרונות הוא הפך את החברה למותג חזק ומצליח, אבל נראה שכניסת המתחרות החדשות מציבה בפניו אתגר מיוחד.

מיד אחרי שהוא קם הוא עובר על הרשתות החברתיות ואז – להאכיל את חיות הבית.

מילדות הוא נהג לנקות את הראש כל בוקר בים אבל בשנים האחרונות הוא החליף את הגלישה בסדרה של מתיחות יוגה. נטול מתחים הוא מתיישב בגינה עם כוס נסקפה ומאזין לשיחות של ציפורים. אחרי שהוא מוריד את הילדה בגן הוא יוצא לדרך, ולא, לא באחת מאלפי המוניות שעובדות עם Gett, אלא דווקא ברכבת או במכונית. שעה וחצי מהבית במושב ליד אשדוד ועד למשרדי Gett ברמת החייל.

למה אתה לא מזמין גט טקסי?
"אחד, כי אני גר במושב אז זה טיפה רחוק. שתיים, כי עדיין לא יצרנו מצב שנסיעות בין עירוניות כאלו זה משהו שבשגרה. זה קרוב מאוד. אנחנו עובדים על משהו מאוד מעניין שיגרום לנגישות הזו".

בארבע השנים שהוא מנהל את Gett מארק און ידע כמה עליות ומורדות ביחסים של החברה עם הנהגים והלקוחות. והוא לא מתרגש מהטענה שיש תקופות שקל יותר להשיג גט ברבנות מאשר בכביש. :ממוצע זמן הגעה של מונית ב-Gett בישראל הוא פחות משלוש דקות", הוא טוען.


אתה נוסע במוניות?
"500 נסיעות בחודש. זה המון".

הנהגים בלחץ כשאתה עולה לאוטו שלהם?
"ממש לא. להפך. זה שיח. איזה כיף זה לראות אותך ואיזה כיף זה לראות אותך. אני לא המעביד שלהם, אני לא המעסיק שלהם. זה יחסים של אמון".

נדמה שזו הסוגיה האמיתית בלב חברת Gett האם אתם חברת היי טק או תחנת מוניות?
"אנחנו חברת טכנולוגיה. כמות המתכנתים וכמות האנשים שמתעסקים באלגוריתמים וטכנולוגיה היא פי שלוש מכמות האנשים במתעסקים באמת בליבה, שזה שירות".

אחרי שצלחה את ההשקה בישראל של האפליקציות המתחרות אובד וריידר, Gett מתמקדת במתן תשובה לאתגר שמציבה אובר X, שירות הנסיעות השיתופיות בכלי רכב פרטיים,  שמבקש להיכנס לישראל ונתקל עד עכשיו בהתנגדות של נהגי המוניות ומשרד התחבורה.

יש מחשבה על לעבור לנסיעות שיתופיות? שתמצא לי חברים לנסיעה שנוסעים מאותו מקום לאותו מקום ותכניס את כולנו למונית אחת?
"חד משמעית כן. זה הולך לקרות. זה הולך להיות מאוד מעניין. מאוד מעניין האינטראקציות שהיו בין האנשים בתוך המונית. יש כאן איזשהו אתגר קטן שאתה רוצה שהנהג ירוויח יותר. שיהיה לו את האינטרס להסיע כמה אנשים, ועדיין לשמור על חוויה בצד של הלקוח, שהוא לא רוצה להידחק עם אנשים. צריך למצוא באמת את האיזון שבסוף גם כן ייצר שירות טוב".

מה היית עושה אם לא היית מנכ"ל?
"משהו שקשור ליצירה. בוודאות".

מה היית עושה בבוקר אם לא היית צריך ללכת לעבוד?
"לגלוש כל היום".

יודעים מה הסיפור הבא של mako כסף? כתבו אלינו money@mako.co.il