mako
פרסומת

מי היה מאמין שהדבר הזה יהפוך מישהו למיליארדר

בובת Labubu, שנולדה כשִרבוט של אומן הונג-קונגי, הפכה לסמל תרבות עולמי – ולמכונת כסף חסרת תקדים. בעזרתה הקים ואנג נינג אימפריית צעצועים חובקת עולם והפך למיליארדר העשירי בעושרו בסין. אלפי חנויות, שיתופי פעולה עם סלבס ומכירות בעשרות מדינות – ונראה שזו רק ההתחלה

אפרת נומברג יונגר
פורסם: | עודכן:
לבובו
צילום: אינסטגרם, darjaromanova
הקישור הועתק

מה שהחל כשִרבוט תמים במחברת של אומן מהונג קונג הפך בתוך שנים ספורות לתופעה עולמית – ולקרש הקפיצה של איש עסקים צעיר למעמד של מיליארדר. בובת הלבובו (Labubu), יציר מוחו הקודח של האומן קסינג לונג, הפכה למוצר הדגל של חברת Pop Mart ולהצלחה מסחררת שעשתה את מייסד החברה, וואנג נינג, לאחד האנשים העשירים בסין.

הלבובו, יצור קטן עם מראה שובבי ועיניים חודרות, נולדה בסדרת איורים בשם The Monsters, שיצר האומן הבלגי קסינג לונג. את הדמות לקחה חברת Pop Mart של נינג, והפכה אותה לבובת אספנות בקונספט Blind Box – קופסה סגורה שהקונה אינו יודע מראש איזו בובה ימצא בה. בתוך זמן קצר הפכה הבובה לחביבת הקהל, והפופולריות שלה פרצה גבולות – מסין, דרך אסיה כולה, ועד לאירופה וארצות הברית.

לאחרונה אף נמכרה גרסה בגודל אדם של הבובה במכירה פומבית בבייג'ינג, במחיר מדהים של 1.08 מיליון יואן – כ-150 אלף דולר.

על פי דירוג המיליארדרים של פורבס, ואנג נינג, בן 38, רשם את אחת הקפיצות המרשימות ביותר בעולם העסקים בשנה האחרונה. הונו זינק פי ארבעה – מ-7.59 מיליארד דולר ביוני 2024 ל-22.1 מיליארד דולר ביוני 2025.

התוצאה: נינג הפך לא רק לאיש העשירי בעושרו בסין, אלא גם לחבר הצעיר ביותר בעשירייה העליונה במדינה. לצידו נמצאים שמות בולטים כמו מייסד טיקטוק ג'אנג יימינג, מנכ"ל שיאומי ליי ג'ון, ומייסד חברת המשקאות Nongfu Spring, ג'ונג שאנשא.

סוד הקסם: סלבס, נוסטלגיה ואגדות נורדיות

הפופולריות המטאורית של לבובו לא קרתה במקרה. העיצוב הייחודי שלה, בהשראת אגדות נורדיות, הפך אותה לדמות שקל להתחבר אליה – תמימה אך חצופה, מסתורית אך מלאת חן. המפנה הגדול הגיע כאשר ליסה מלהקת Blackpink הצטלמה עם הבובה – ומאז התחוללה סערת סלבס אמיתית: קים קרדשיאן, ריהאנה, דואה ליפה ורבים נוספים החלו להציג את הבובה ברשתות החברתיות. מאותו רגע, הפכה לבובו ליותר מצעצוע – היא הפכה לסמל תרבות, פריט חובה בקרב אספנים, ולמעמד של מותג אופנה.

ההצלחה של לבובו לא מראה סימני האטה. הדמות כבר מופיעה כצעצועים פרוותיים, דמויות אספנות, וככל הנראה גם תורחב בעתיד לעולמות של אנימציה, אופנה ואולי אף טלוויזיה. עבור וואנג נינג, מדובר במימוש של חזון: להפוך את תרבות הצעצועים למיינסטרים עולמי.

פרסומת

Pop Mart עצמה רשומה בבורסה של הונג קונג ושווה כיום כ-8 מיליארד דולר, עם הכנסות שנתיות מוערכות של כ-2 מיליארד דולר. לפי הערכות בתקשורת הסינית והמערבית, סדרת "The Monsters", שבמרכזה לבובו, אחראית לכ-30% מהמכירות של החברה.

החברה פועלת ביותר מ-20 מדינות, ולה למעלה מ-400 חנויות, מאות "מכונות גאצ'ה" (מכונות קופסאות הפתעה) ופעילות אונליין סוערת.