ילד מצביע על מסך מחשב (תמונת AVI: חדשות)
בעלי העסקים יוכלו לגייס קהל לקוחות וליצור ביקוש מחוץ לשטחי הפעילות של העסק | תמונת AVI: חדשות

בצל הלחימה בעזה, שגורמת להשבתת חנויות ובתי עסק שונים, תב"ת-ג'וינט ישראל (תנופה בתעסוקה) יוצאת ביוזמה חדשה, שתאפשר לכ-50 בעלי עסקים במרחב עוטף עזה לקדם את העסקים שלהם באמצעות האינטרנט. עלות הפרויקט נאמדת בכמיליון שקל, שיגיעו מתקציבי החירום לשדרות ועוטף עזה. עסקים שיבחרו להשתתף ביוזמה ישלמו 50 שקל בחודש.

במסגרת היוזמה, יוכלו בעלי העסקים לגייס קהל לקוחות וליצור ביקוש מחוץ לשטחי הפעילות של העסק. התוכנית תכשיר את המשתתפים לניהול אתרי אינטרנט תוך ליווי צמוד, הכשרה בסיסית מתאימה ותכנון עסקי יעיל במטרה לייצר לאותם בעלי עסקים מקור הכנסה נוסף וקבוע באמצעות הגדלת קהלי היעד. ההכשרה תכלול היכרות עם עולם המחשבים והאינטרנט, הקמת האתרים בליווי של מומחים שיווקים באינטרנט וליווי בעלי העסקים בקידום ושיווק האתרים.

בין השירותים שיינתנו לבעלי העסקים: סיוע בהקמה ובתחזוקה של אתר אינטרנט של עד 500 עמודים, שטח אחסון של 100MB, תעבורת נתונים של 20GB, דומיין ישראלי/בין לאומי חינם ועוד.

לדברי תב"ת-ג'וינט ישראל, מתוך כלל משתמשי האינטרנט בישראל (3.4 מיליון איש), 41% נוהגים לבצע קניות או הזמנות מוצרים ושירותים באינטרנט, וענף המכר באינטרנט מגלגל בארץ כ-1.5 מיליארד שקל בשנה.

יוזמה נוספת מגיעה מכיוונו של אתר ביג מרקט, שמחבר בין עסקים קטנים וגדולים, ובין יזמים ומשקיעים. ביג מרקט השיק זירה מיוחדת וחינמית לתמיכה בעסקים מדרום הארץ ויישובי עוטף עזה. הזירה מאפשרת לאנשי עסקים ויזמים מהדרום, אשר מחפשים פלטפורמה לחיבור בין קונים ומוכרים, לפרסם בחינם מודעות של מוצרים, ציוד וכיו"ב, במטרה לקדם את העסקים שלהם. על מנת להשתתף ביוזמה זו, יש להירשם לאתר ולבחור באופציה של "הטבות לתושבי הדרום".