אין תמונה
גם גוגל לא חסינה מפני המשבר

גוגל מחפשת 360 עובדים חדשים, למרות שהכריזה בשבוע שעבר על פיטורי כ-200 אנשי מכירות ושיווק, בסבב הפיטורים השלישי שלה מתחילת 2009. המשרות המבוקשות שמפורטות באתר גוגל כוללות מהנדסי תוכנה וגם אנשי מכירות ושיווק, ומשרה אחת של ממונה על "שרשרת אספקה של מזון", במטה החברה במאונטן וויו, קליפורניה.
ענקית חיפושי האינטרנט הודתה בכך ששכרה עודף של כוח אדם בתחומים מסוימים, כאשר הודיעה ביום ה' שעבר על פיטורי 200 עובדים. בינואר הודיעה גוגל על פיטורי 100 עובדי משאבי אנוש במשרה מלאה. בפברואר, הודיעה על סגירת יחידת הפרסום שלה ברדיו, שעלולה לגרום לפיטורי 40 עובדים נוספים.

גוגל היא ארגון שבו מעל 20,000 עובדים, שעוסקים במגוון רחב של עבודות, מסר דובר החברה. "יחידות חופפות בחלק אחד של החברה אינן קשורות לצורך המוגבל בכוח אדם בחלק אחר של החברה", לדבריו.

מחצית מכ-360 העובדים החדשים שיגויסו יהיו בארה"ב, ואילו המחצית השנייה תהיה באזורים רחוקים זה מזה בעולם, כולל אירלנד ואוסטרליה.

כוח העבודה של גוגל התנפח בשנים האחרונות, לשיא של 20,222 בסוף 2008 בהשוואה ל-10,674 בסוף 2006. אך החברה האטה את קצב הגיוס ברבעונים האחרונים. ברבעון הרביעי של 2008 עלה כוח האדם בפחות מ-100 עובדים חדשים, אחרי קפיצות של 400-2,000 עובדים חדשים ברבעון בשנים הקודמות.
חלק מההאטה נובע מההאטה החדה במספר החברות שגוגל רוכשת. החברה גם ביטלה כמה פרויקטים שלא הצליחו כמקווה, כולל התוכנית לשיווק פרסום בתחנות רדיו ובעיתונות המודפסת.

רוברט האלי, אנליסט של גאבלי אנד קו, שיש לו דירוג "קנייה" למניית גוגל, אמר שההאטה הענפית הכוללת בפרסום אמנם פוגעת בכל חברות האינטרנט כולל יאהו ו-AOL, אך הוא צופה בכל זאת שגוגל תסיים את 2009 ברווח משופר. לדבריו, כל עוד הצמיחה ברווחים עולה על צמיחת עלויות התפעול, הוא אינו חושש ששכירת עובדים חדשים תשחק את שולי הרווח.

אנליסט אחר ציין שפרישת טים ארמסטרונג, ראש מחלקת השיווק של גוגל בארה"ב, לטובת ניהול AOL, הפכה את החטיבה הזו לפגיעה יותר לצמצומים.

גוגל היא מנוע החיפוש מספר 1 בארה"ב עם נתח שוק של כ-63%, לפי נתוני comScore. ב-2008, 97% מהכנסות גוגל, 21.8 מיליארד דולר, נבעו מפרסום מקוון. עוצמת גוגל בתחום פרסום מודעות הטקסט ליד תוצאות החיפושים, הגן עליה יחסית מירידה בהוצאות הפרסום של מודעות גרפיות מקוונות, כמו אלה שבהן מתמחות יאהו ו-AOL.

אך גוגל לא חסינה לגמרי מהמשבר. ברבעון הרביעי צמחו ההכנסות ב-18% בלבד, מול קפיצה של 51% ברבעון הרביעי של 2007.