הרפורמה של משרד התחבורה יצאה לדרך ביום שישי האחרון כשהמטרה העיקרית היא לגרום לנהגים להיות מרוכזים בכבישים ולחסוך בזמנים. מעתה כל מי שמתגורר בערים תל אביב, אשדוד וחיפה ונוסע על אוטובוסים של חברת דן - לא יוכל לשלם יותר במזומן או להטעים את כרטיס הרב קו באוטובוס.

הבעיה העיקרית מתחילה כשנוסע מבוגר רוצה לעלות על האוטובוס אבל נדרש להטעין את הרב קו לבדו. "זה בלבול מוח בפרט לאנשים מבוגרים", פוסקת מרים גולדברג, נוסעת מבוגרת שנאלצה להטעין את הרב קו מרחוק. "זה טלטול ממקום למקום שבסופו של דבר לא מסדרים שום דבר".

>> רפורמת הרב קו - הפתרונות לכל השאלות שלכם

עוד בעיה שהנוסעים נתקלו בה היא שטעינת הרב קו מרחוק מתאפשרת בשימוש בטלפון מסוג אנדרואיד בלבד בעוד שלכ- 30 אחוזים מהאוכלוסייה יש אייפון, מה שאומר שהם יאלצו לגשת פיזית לתחנת טעינה.

גם אם הנהגים רוצים לעזור אין להם ממש איך. "תפני למשרד התחבורה, תגידי להם שהנהג לא רצה לקחת אותי", אומר נהג אוטובוס שסירב לקחת תשלום במזומן מנוסעת. "אסור לי. אין לי אפילו קוד לקחת כסף".

משרד התחבורה ניסה אומנם לשפר את התנאים לנהגים ואולי אפילו בשביל הציבור. הבעיה היא שזה נעשה בלי מספיק הכנות מראש מה שיוצר באלגן ולא מעט תסכול בקרב הנוסעים.

תגובת משרד התחבורה: "מטרת המהלך היא לאפשר לנהגים להתרכז בנהיגה בלבד ולהפוך את הנסיעה לבטוחה ומהירה יותר, בדומה לאירופה. משרד התחבורה העמיד לרשות הנוסעים אלפי עמדות טעינה במזומן ובאשראי. במטרה להקל על האוכלוסיה המבוגרת, אזרחים ותיקים יוכלו לטעון נסיעה בודדת אצל הנהג ולקבל הנחה".