עוד ועוד חברות מצאו את השיטה להגדיל את הרווחיות על חשבון הצרכנים כמובן. השיטה עובדת כך: הקטנת האריזות הנמכרות ומנגד, העלאת המחירים. מי שסובל מכך הוא כמובן הצרכן שהורגל לצרוך מוצר מסוים וכעת נאלץ לשלם יותר עבור תמורה מופחתת.

אריזה של סימילק אדוונס לדוגמה הוקטנה ובמקום 900 גרם, כיום משווקות אריזות של 700 גרם בלבד. המחירים לעומת זאת עלו. בשופרסל למשל, תשלמו על אריזת 700 גרם 84.90 שקלים לעומת אריזה של 900 גרם שעלתה בעבר 81.90 שקלים. בסופר פארם אריזת 900 גרם עלתה  89.90 שקלים - 10 שקלים ל – 100 גרם לעומת אריזה של 700 גרם שעולה רק 74.90 אבל בחישוב מהיר תעלה 11 שקלים ל - 100 גרם.

כשניסינו לברר למה המחיר עלה, המוכרים המליצו לנו ללכת לקנות ברשת אחרת. "אני לא קונה כאן", נשמע אחד העובדים אומר. "אני הולך לחנויות משווקי מזון אחרים וזה חוסך המון כסף".

לעומתם, בשירות הלקוחות של סימילאק הסבירו שהם רק ניסו לעזור להורים בהקטנת האריזות. "הרבה הורים בעצם לא מצליחים לסיים בשלושה שבועות את הפחיות של ה- 900 גרם ולכן באנו לקראת (ההורים) והקטנו את האריזה".

גם את ג'ל הכביסה של חברת פרסיל החליטה החברה להקטין מ – 3 ליטרים ל- 2.5 ליטרים. גם כאן מדובר בהתייקרות של 5-10 אחוזים.

תגובת סופר פארם: סימילק היא אשר שינתה את גודל האריזות והמחיר השתנה בהתאם, ועדיין סופר פארם מוכרת למשפחות מוצר זה במחיר נמוך מזה שהיא קונה מהספק- קרי במחיר הפסד".

תגובת שופרסל: "המחירים של סימילק ברשת "שופרסל שלי" שונים מהנטען בכתבה. במידה שישנו מותר שיש עליו מדבקה עם מחיר אחר, הרי שמדובר בטעות".