כבר שנה וחצי יש בביתו של גוריון בן ה-70 חדר שהוא אינו מסוגל להיכנס אליו. בחדר יש עשרות מוצרים שנשלחו על ידי חברות והוצגו בפניו כמתנות עבור תשלום חד פעמי של דמי משלוח. אבל מה ששכחו לספר לו זה שהמתנות האלה הם לא באמת מתנות ושהוא עתיד לשלם עליהן עשרות אלפי שקלים.

בשיטה עובדת כך: נציגות מכירות מרחוק שמצלצלות ומציעות כמה מוצרים טלפונית.  "אתה משלם רק דמי משלוח ואתה מקבל את המוצרים הביתה עם שליח". "העיניין הוא שהם לקחו ממנו הרבה יותר כסף",מספרת חוה שך שאביה טוען כי הוא נפל קורבן להונאה.

בעקבות תלונות רבות שהגיעו לשולחנה של הרשות להגנת הצרכן נפתחה חקירה לפני כשנה וחצי נגד החברות BIG SALE"" ו-"קונים פלוס". במסגרת החקירה עלו עדויות רבות של קשישים שחוו לכאורה את אותה התנהלות.

"בעקבות כל המצב שאבא שלי נכנס אליו הוא היה חייב להמשיך לעבוד ולכלכל את עצמו ולכן הוא הלך ועבד במוסד קשישים עם כל מיני חולים, בשביל שיהיה לו כסף לסגור את החודש". מספרת שך. אומנם אביה קיבל החזר של כ- 15,000 שקלים מחברת "קונים פלוס" אבל עדיין נותר חוב ל BIG SALE"" ו-"קונים פלוס" של אלפי שקלים ושך מנסה למכור את המוצרים בתקווה שיצליח לכסות חלק מהחוב.

יצאנו לבדוק עם המצלמה הנסתרת מי עומד מאחורי אותן חברות. מאחורי "ביג סייל" מיכאל מיר. אימתנו אותו עם העובדה שאנשים רבים שנפגעו מהחברה טוענים כי ניסו להשיגו ללא הצלחה. לכן, כשפגשנו אותו העלנו לשיחה את אחר המתלוננים. "שקרן! אני טיפלתי בו באופן אישי!, תקפה את אחת העובדות את הכתבת. "את ילדה, את עוד אין לך ניסיון כנראה, ואת צריכה עוד ללמוד הרבה בשביל להיות כתבת...את גרועה בזה", הייתה התשובה למקרה.

בחברת "קונים פלוס" סירבו לדבר איתנו כאשר חיפשנו את מנכ"ל החברה יניר מרסיאנו.

 מחברת "קונים פלוס" נמסר בתגובה: "מדובר בחברה אמינה ורצינית שמקיימת שיח עם כל הלקוחות שלה. יש לה עשרות אלפי לקוחות מרוצים. ממה שאתם מתארים כאן הכתבה אלו שני מקרים סחטניים במיוחד של לקוחות שכל כספם הוחזר להם לפנים משורת הדין. מה שהם החזירו.. המוצרים שהוחזרו...גם כספם הוחזר להם".

מחברת "ביג סייל" נמסר בתגובה: "לגבי מר גוריון שייך שביצע עסקה בסך 750 שקלים - לא ברור על מה טענותיכם שכן תקופת הביטול של העסקה חלפה לפני זמן רב. החברה מעולם לא הציעה מתנות ולא מציעה את המוצרים ללא עלות. הליך מכירת המוצרים נעשה תחת פיקוח והעסקה משוקפת ללקוח מספר פעמים בטרם החיוב, לחברה אין מועדון או חברי מועדון. החברה חרתה על דגלה את השירות הטוב והאמין ביותר לקהל לקוחותיה".