בשנים האחרונות נכנסו חברות תעופה זרות לארץ, וביניהן חברות לואו קוסט המציעות כרטיסי טיסה מוזלים במחירים תחרותיים. יצאנו לבדוק אם החברות נותנות שירות ללקוחות בשפה העברית, והאם יטפלו בבעיות הקיימות.

כשחיפשנו את אחת מחברות הלואו קוסט המובילות בשוק, איזיג'ט, מצאנו את המספר הישראלי. סניף בישראל? לא ידעו להגיד, ולא ידעו עברית. בדקנו גם בדלפק בנמל התעופה. האם שם יוכלו לתת לנו שירות? הובהר לנו שאי אפשר בלי להתמודד עם המוקד הבינלאומי.

עברנו לחברת רייאנאייר. גם פה קיבלנו תשובות לא מספקות מהנציגים בשדה התעופה. שירות הלקוחות הבהיר לנו שמי שלא דובר אנגלית, צרפתית, איטלקית, ספרדית או פורטוגזית, לא יוכל לתקשר איתם.

חברת אליטליה היא חברת דגל איטלקית המוציאה טיסות רבות מישראל. גם אליה ניסינו להתקשר לקו המקומי. זו החברה היחידה שבה קיבלנו שירות לקוחות בעברית. במייל, השירות היה איטי הרבה יותר.

חברה נוספת שנבדקה היא "אייר אירופה". שם המוקד הישראלי מספק שירות, אבל רק לסוכני נסיעות.

אז אם כבר החלטתם לטוס דרך החברות הזרות, כדאי לקחת בחשבון שלא תקבלו שירות כמו שציפיתם, בטח אם אתם לא שולטים בשפות נוספות.

תגובת אליטליה: "יש לנו שירות טלפוני בעברית הזמין ללקוחותינו – שירות שזמין גם בדואר האלקטרוני".

תגובת איזיג'ט: "החברה היא חברה זרה ולכן נותנת שירות בשפה האנגלית".

תגובת אייר אירופה: "במידה ופונים אלינו לקוחות פרטיים לתמיכה הם נענים בשמחה".

תגובת רייאנאייר: "אנו מציעים שירות בשבע שפות שונות – שמכסות את הרוב הגדול של המדינות בהן אנו פועלים".