לקוח של חברת פלאפון גילה לאחרונה שגובים ממנו כל חודש כ-35 שקלים על קו שלא פעיל. לאחר שפנה מספר פעמים לחברת פלאפון וביקש לזכות אותו, הוא נענה בשלילה כי לטענת החברה "זוהי אחריות שלו בלבד לעקוב אחר החשבוניות".

"חברת פלאפון ראתה את הטעות שהיא עשתה וראתה שהקו הזה לא פעיל עשרות שנים אבל עדיין היא לא מסכימה לפצות אותי בסכום החיוב שהגיע ל-8,000 שקלים", אומר הלקוח. "בשביל חברה כזו זה כלום אבל בשביל כל אדם אחר או בשבילי זה יכול להגיע לסכום של משכורת חודשית".

אבל חברת פלאפון היא לא היחידה. גם הוט מובייל לא מסכימה לפצות לקוח על קו לא פעיל למרות פניות חוזרות ונשנות של הלקוח בנושא. "יש לחברה את כרטיס האשראי שלי והיא חייבה על דעת עצמה ללא ידיעתי וללא הסכמתי תשלום על קו שלא נמצא בשימוש. הבדיחה היא שהוט מובייל הסכימה לחייב אותי על מחצית מהסכום וטענה שזו אחריותי המלאה לבדוק את החשבוניות".

חברת פלאפון בתגובה: "קיבלתנו את הפנייה של התוכנית הכלכלית לפני שעתיים ואנו מבצעים בדיקה בנושא ובסיומה נעמוד בקשר עם הלקוח".

חברת הוט מובייל בתגובה: "הלקוח רכש כרטיס סים והפעיל אותו באופן עצמאי דרך האתר. החברה אינה מנהלת מעקב אחר שימושים של הלקוחות במנויים שלה".