הישראלים התאהבו בשנים האחרנות בקניות ברשת, בעיקר מאתרים מחו"ל. הסיבה- המחירים הנמוכים, לעיתים בעשרות אחוזים מהמחיר בארץ. אבל עד שהמוצרים יגיעו אלינו מדובר במסע יסורים של ממש.

מעיין פרתי התלוותה לקונה שהזמין סכין שף שעלותה 150 שקלים ומתעכבת במכס. כבר בכניסה הם נתקלו בתרשים ארוך ומיגע שמצפה להם. אחרי טרטור בין מספר עמדות ותשלום כולל של 154 שקלים, יותר מעלות הסכין עצמה, הם קיבלו את החבילה המיוחלת.

"בגדול, בזבזתי חצי יום עבודה משום שהמקום פתוח מ שעה 08:00 עד 14:00, שעות שבדרך כלל אני עובד בהם",

מחברת געש שירותי מכס ושילוח נמסר בתגובה: "ברגע שלקוח רוצה לשחרר משלוח מהמכס הוא נדרש על פי חוק להמציא הצהרת יבוא. לשכת השירות שלנו הינה עמדה שבה מכינים את ההצהרה עבור הלקוח. תשלום המיסים מבוצע בדלפק הצמוד בעמדת בנק הדואר. עובדתית, מחירי לשכת השירות בדואר הינה הזולים ביותר".

"לגבי שעות הפעילות: לשכת השירות פעילה בכפוף לשעות העבודה של המכס, לא חייבים להגיע למקום, ניתן לקבל את השירות מדואר ישראל בעלות של 154 שקלים לא כולל מיסים".

תגובת רשות המיסים: "בדומה למשרדים ממשלתיים אחרים, ישנן שעות קבלה מוגדרות במחלקת המכס, כאשר בזמן שהעובדים אינם מקבלים קהל, עליהם לבצע משימות רבות אחרות".