כמעט כל מי שנוסע לחו"ל לוקח איתו את הטלפון הנייד - בין אם בשביל להיות זמין לטלפונים מהארץ, כדי לגלוש באינטרנט או כדי להשתמש באפליקציות ניווט כמו וויז. בגלל הביקוש הרב, במיוחד בחג הפסח הקרב ובא, כל חברות הסלולר מציעות מגוון רחב של חבילות לחו"ל, כדי שתחסכו כסף ולא תשלמו את התעריף המקומי היקר ביעד.

אלא שיותר ויותר ישראלים מדווחים שנתקלו באחרונה בתופעה הבאה: הם הגיעו לחו"ל, הפעילו את החבילה על פי ההוראות והחבילה שרכשו – פשוט לא עבדה. לעיתים רק חלק ממנה יעבוד כפי שקרה לדוגמה ללקוח שרכש חבילת אינטרנט דרך גולן טלקום וגילה שהאינטרנט פשוט לא עובד.

אבל מתברר שגם אם התקלה לא תוקנה – עדיין עשויים לחייב אותנו על חבילת הגלישה, גם אם לא השתמשנו בה. בשיחה שנעשתה בין אותו לקוח לגולן טלקום הלקוח לא קיבל אף לא שקל אחד בחזרה – למרות שחבילת הגלישה שהזמין לא עבדה במשך חמישה ימים.

אמנם חברות הסלולר מציעות ברוב המקרים מוקד טלפוני בחינם, שבו אפשר לתקן את התקלות עוד בתחילת החופשה,  אך לא הצלחתם כדי לעקוב ולוודא שלא תשלמו על השירות שלא קיבלתם בטרם יצאתם מגבולות הארץ.

הבדיקה המלאה, הערב בתכנית הכלכלית, 19:30 בערוץ 12