כמה פעמים קרה לכם שהלכתם ברחוב ופתאום ראיתם מישהו שנועל בדיוק את הנעליים שאתם רוצים לקנות או לובש מעיל שאתם חייבים בארון שלכם אבל לא היה לכם נעים לעצור אותו ולשאול? או שאתם חייבים עכשיו מוצר טיפוח או אפילו את רשימת הקניות בסופר אבל אין לכם זמן אפילו להיכנס לאתר ולהזמין אונליין?

"אחרי מפכת הסמארטפונים ועידן הטאצ' העתיד שייך לשתי מהפכות שכבר קורות ובקרוב יהוו חלק נכבד אם לא מלא מהרגלי הצריכה שלנו", אמר ליאור נוי, מנהל פעילות עסקית שוק מקומי בגוגל בוועידת הקניונים ורשתות המסחר שהתקיימה בחודש שעבר באילת.

נוי מתכוון למהפכות הvoice  וה- vision  שכבר מוטמעות בחלק ממערכות גוגל בטלפונים החכמים שלהם ומלמדות את המערכת בדיוק מה אתם מחפשים, עוד לפני שידעתם את זה בעצמכם. האח הגדול שנמצא בכיס הקטן שלכם נקרא: Google Assistant.

"נסעתי בקיץ עם אשתי לארצות הברית", הוא מספר. "צילמתי בסמארטפון שלי נעלי adidas  שלא ראיתי בארץ. ה- Google Lens, שהוא תוסף שמוטמע במצלמה ידע לזהות שאלו נעליים של המותג adidas  והפנה אותי ישירות ללינק לקנייה שלהם באתר. זאת מהפכה ענקית. זה מקצר תהליכים ובקרוב הטלפון ידע לזהות אפילו בגדים ללא מותג מזוהה".

"עוד שימוש מדליק ב Google Assistantהוא היכולת לסייר בעיר חדשה דרך תמונות שאתם מצלמים", הוא מסביר." הצטלמתם ליד מקום מסוים? ה Assistantידע לזהות בדיוק איפה אתם ולהנגיש לכם מידע רלוונטי על המקום. רוצים לבקר באתר מסוים ומתלבטים אם להיכנס? קליק קטן וגוגל כבר יראה לכם ביקורת ודירוגי גולשים לצד מחירים עדכניים ואפילו מבצעים".

"למעשה ה Assistantמכוון לתת לכם את כל המידע שאתם רוצים מבלי שתצטרכו להתאמץ" אומר נוי. "ראיתם פוסטר של סרט? ספר מעניין? פשוט צלמו אותו  כדי לראות את הדירוג ואת תקציר קצר. תוכלו גם להוסיף אירועים, כגון תאריך פרסום הסרט או פתיחת הגלריה, ליומן שלכם ישירות מ- Google Lens".

אם אתם לא מתפעלים מהמידע הזה אז הנה עוד קיצור תהליכים משמעותי שגוגל יודעת לעשות: קניות בסופר. בעתיד הם מדברים על כך שלא תצטרכו לעבור בקופה. פשוט סורקים את הברקוד של המוצרים ויוצאים מהסופר. החשבון בדרך אליכם.

מכיוון שלחלק גדול מאתנו ביקור פיזית בסופר נשמע כמו שלג דאשתקד, גוגל מציגים את הכלי העזר השני שלהם: Google home. המכשיר מעוצב בצורת רמקול, הכולל סט מיקרופונים רגישים, אשר מתוכנת בעזרת ה-Google Assistant להיות העוזר הביתי החכם שעל הדרך תשלוט גם ברכיבים החכמים השונים הקיימים בבית.

כמו המתחרים, גם כאן תוכלו להקריא למכשיר רשימת קניות מהסופר והוא כבר ידע להזמין לכם אותה לצד ממשק שיתחבר ליומן שלכם ויקבע עבורכם פגישות, הפעלת מערכות חכמות בבית, שאילת שאלות ועוד.

לחנך את החנויות

מטרת ההרצאה של גוגל בכנס הייתה לעורר את בעלי העסקים להשקיע בפעילויות האונליין שלהם שלטענת נוי לא מפותחת מספיק. "בעולם אנחנו כבר עדים למהפכות כמו אמזון או אפילו אתר האונליין המוצלח של wallmart  ובארץ עדיין לוקח המון זמן למוצר להגיע ליעדו מהרגע שהזמנו אותו, לא כל המוצרים שנמכרים בחנויות מופיעים באתרים, ושירות הלקוחות לוקה בחסר, שלא נדבר על העובדה שחלק גדול מבעלי העסקים הקטנים בארץ עדיין לא מבין את כוחו של האונליין על פני האופליין", הוא אומר.

לצורך הוכחה הוא מציג בפני את המספרים מיזםshopping il  בנובמבר האחרון. המיזם, בחסות גוגל פועל כבר ארבע שנים ונועד לקדם קניות כחול לבן וחשיפת ישראלים למותגים כמו גם הוכחה לבעלי עסקים שהאונליין משתלם להם כלכלית.

על פי הנתונים של גוגל, בימים שבהם חל "חג הקניות" הישראלי רשמו העסקים גידול של 98 אחוזים במכירות כאשר 22 אחוזים מתוך הקונים הם לקוחות חדשים. סך הקניות הממוצע עמד על 362 שקלים כאשר שלושת המוצרים המבוקשים ביותר היו סמארטפונים, מחשבים ניידים ונעליים.

"היום הזה נועד קודם כל לחשיפת עסקים ליתרונות המסחר אונליין ולהוכיח להם שהשקעת תשתיות נכונה תשתלם להם בעתיד, בוודאי שכל העולם צועד לשם" מסכם נוי.