הנפגעים האחרונים מהקפאת ההליכים של רשת הוניגמן הם הלקוחות, שגילו שהרשת מוכנה בשמחה להמשיך ולקבל את כספם, אבל הפסיקה לכבד זיכויים.

כך למשל פרח רקנט מפתח תקווה, שהחזירה בגד שקנתה בהוניגמן, ושמרה את הזיכוי לשעת כושר. אבל כשהגיעה לחנויות בסניף בקניון איילון ברמת גן ובסניף בקניון בפתח תקווה, גילתה שהעובדה ששילמה לרשת כסף לא עוזרת לה.

"המוכרת אמרה: 'מה לא אמרו לך שלא מקבלים זיכוים?'. היא גרמה לי להבין שזה לא  נתון לוויכוח", היא מספרת. "זו ההוראה שהם קיבלו מבעלי הרשת. עניתי לה שאני לא מוכנה לוותר. אנשים שילמו במיטב כספם,  והם לא מוכנים להכיר ולקבל את הכסף שלנו. הכסף שלי ילך לפח?"  

שגית גבריאל, ב 36 מחולון, קיבלה מתנה עבור בתה מרשת האופנה, אותה החזירה וקיבלה זיכוי. כשניסתה להשתמש בזיכוי גילתה גם היא שאין לו תוקף. גם ניסיון להתקשר לשירות הלקוחות לא הועיל.

"הרשת כן מוכרת היא לא סגורה. אף פעם לא ראיתי שעושים דבר כזה", מתלוננת טלי עוז-ארי מראשון לציון, בת 37, שניסתה לקנות שמלה תמורת זיכוי. "אני רוצה את הבגד הזה אבל אני לא רוצה להוציא שוב את הכסף מחדש, זה כסף ששילמתי. ואני ממש לא מבינה למה אני צריכה לשלם כפול".

"לא פעם כשעסק נקלע לקשיים כלכלים, מי שמשלם בסופו של דבר את המחיר הם הלקוחות שלא יקבלו את התמורה למחיר ששילמו וגם לא יקבלו את כספם בחזרה", אומרת הדס לוי, דוברת ארגון "אמון הציבור", "מצופה מרשת גדולה כמו הוניגמן לייצר וודאות אצל הלקוחות האוחזים בזיכויים ולכל הפחות לעדכן אותם כיצד עליהם לפעול. בשלב זה ומאחר שדווח בתקשורת על התפתחויות שונות לרבות האפשרות שהרשת תימכר לחברת אחרת, אנו מציעים לבעלי הזיכויים לשמור את הזיכוי בארנק ולהמתין עד להתבהרות העניין. בהתאם לחוק הגנת הצרכן ולתיקון משנת 2012 על העסק להנפיק זיכויים שיהיו בתוקף לשנתיים לפחות. ככל שבית המשפט הורה לרשת לפעול אחרת עליה ליידע בכך את הצרכנים באופן ברור ושקוף".

מרשת הוניגמן נמסר: "מצב הקפאת ההליכים מטבעו מייצר שינוי במדיניות השירות של החברה ואנו מצרים על כך. החברה מבהירה כי זיכויים בגים רכישות בתקופת ההקפאה, החל מיום 14.2.18 יכובדו במלואם".