mako
פרסומת

קרפור מצטרפת לטרנד אושר עד: תמכור מוצרי חשמל במחיר מוזל

הרשת תציע בסניפי היפר קרפור שואבי אבק, טלוויזיות ומוצרי מטבח במחיר שנמוך ב-20% ממחירי השוק. למרות ההסתערות על האייפונים המוזלים ברשתות אחרות, המנכ"ל כרגע לא מתכנן מהלך דומה : "לא שולל, אבל אנחנו מחפשים ערך לטווח הארוך"

אפרת נומברג יונגר
פורסם: | עודכן:
מוצרי חשמל בסניף קרפור
מוצרי חשמל בסניף קרפור | צילום: באדיבות קרפור
הקישור הועתק

שבוע לפני שהמשלוח הראשון נחת בארץ, אשתו של מנכ"ל קרפור ישראל, מיכאל לובושיץ, קנתה שואב-שוטף Dreame Dual H12 ב-2,200 שקל. שבוע אחר כך, אותו דגם כבר נמכר בסניפי ההיפר של קרפור ב-1,190 שקל. קרפור, רשת בת שנתיים בשוק הישראלי, התחילה לייבא במקביל מכשירי חשמל נבחרים ולמכור אותם במחירים נמוכים משמעותית.

המהלך מגיע בעקבות שבוע סוער בשוק: סניפי אושר עד וויקטורי הפכו לזירות קרב כשתורים אינסופיים של קונים חיכו לשים יד על אייפון במחיר של מתחת לשלושת אלפים שקל. השאלה שעולה כעת היא האם גם קרפור תצטרף לחגיגה.

לובושיץ דחה את השאלה אם מדובר בתגובה למבצעי המתחרים. "זה תכנון ארוך", הוא אמר. "בקרפור העולמית ההיפר-מרקטים הם גם 'נון-פוד' חזקים. רק אחרי שהגענו לקנה מידה של 16–17 היפרים פעילים ועוד מעל מאה חנויות שכונתיות היה הגיוני להרים מערך ייבוא מקביל שנועד להביא סחורה טובה בזול, בקבוע". לדבריו, הרשת חיכתה עד שהמוצרים יהיו נגישים בכל הארץ לפני שפתחה במהלך.

האסטרטגיה של קרפור היא לייבא מוצרים זולים כל השנה, ולא למכור מוצרים לזמן מוגבל בהתאם למכולות זמינות. "סימנו את עשרת הקטגוריות שהצרכן הכי רוצה: שואבי אבק שוטפים מגל ה-wet & dry, טלוויזיות פופולריות, מוצרים קומפקטיים למטבח ועוד. לקחנו את המחיר הכי נמוך שמצאנו בישראל - והורדנו ממנו עוד 20%", תיאר לובושיץ.

כך ניתן למצוא היום בקרפור טלוויזיית 70 אינץ' של Muller ב-1,290 שקל, Dreame Dual H12 ב-1,190 שקל, קומקום זכוכית שמשלב קנקן תה ב-49 שקל, טוסטר לחיצה 4 פרוסות ב-59 שקל, טוסטר 6 פרוסות ב-119 שקל, וקוצץ Kenwood רב-תכליתי 500 מ"ל ב-199 שקל. מבחינת קרפור, התוצאה נועדה להוריד מחירים בקביעות.

מעבר למחירים, קרפור מוכרת את מכשירי החשמל בעיקר בהיפרים - שם יש רצפת תצוגה לשני משטחי טלוויזיות ועוד קצה-מדף לשואבים - ולא בכל החנויות השכונתיות. "הלקוח של ההיפר זכאי ליהנות מיתרון הגודל", אמר לובושיץ. 

פרסומת

יוקר המחייה נקבע במוצרי יסוד

לובושיץ הודה שטלוויזיות 70 אינץ' הן "אחלה כותרת", אך טען שיוקר המחיה האמיתי נקבע במוצרי יסוד. "אי-אפשר לייצר מהפכה דרך מותגים ישראליים מבוססים - לא אנחנו קובעים להם את המחיר. איפה כן אפשר להזיז את המחט? במותג הפרטי שלנו", אמר.

לדבריו, מי שבונה את הקנייה היומיומית על המותג הפרטי של קרפור מרגיש את זה בכל רגע. "הוא קם בבוקר ומצחצח שיניים במשחה של קרפור ב-5.90 שקל, עובר לשמפו, מרכך כביסה 1.2 ליטר ב-11.90 שקל ובמבצע ב-9 שקל, ודאודורנט לאישה ב-8.90 שקל. ארוחת בוקר הוא פותח טונה, ממשיך לביסקוויטים, דגנים, עוגיות, חרדל, תבלינים - מאות קטגוריות שבהן האלטרנטיבה של קרפור זולה בעשרות אחוזים, ובמקרים מסוימים אפילו סביב 70% פחות לעומת המותגים הגדולים".

מוצרי חשמל בסניף קרפור
מוצרי חשמל בסניף קרפור | צילום: באדיבות קרפור

לובושיץ הוסיף שלצרכן הישראלי יש יותר מ-700 קטגוריות מזון שבהן הוא יכול לעבור למותג קרפור. "כשמדברים על יוקר מחיה, זה לא רק תג המחיר - זה הרגלי קנייה.  גם שילמת פחות על כל מוצר במותג הפרטי, וגם לא קנית עודף שיגיע לפח".

פרסומת

מכירת מוצרי חשמל: לא מכה חד פעמית

הרשת הישראלית של קרפור הושקה במאי 2023 עם גיבוי של אלקטרה מוצרי צריכה והסבת סניפי יינות ביתן. מאז גדלה למאות נקודות מכירה - עם דגש על היפרים כזרוע ל"נון-פוד" ולמבצעים גדולים. לקרפור ישראל כ-150 סניפים אחרי סדרת מכירות ורכישות נקודתיות.

שנת ההשקה וההסבות כללו הפסדים כבדים, וחוב הרשת העיב על הדוחות. אולם ב-2024–2025 נרשם שיפור תפעולי וניצנים של רווחיות, בין היתר לאחר מהלכי התייעלות, מכירת סניפים הפסדיים והמשך פתיחות ממוקדות. למשל, נמכרו תשעה סניפים הפסדיים בכ-45 מיליון שקל לצד רכישה ופתיחת סניפים חדשים. גלובס הציג תמונה מורכבת: שיפור ברווחיות התפעולית לצד הוצאות מימון כבדות.

בקרפור מבטיחים שהיבוא המקביל יימשך "בסדרות", ולא כמכה חד-פעמית. חלק מהדגמים, כמו טלוויזיות בגודל 70 אינץ', יישארו במסלול קבוע, ואחרים יתחלפו לפי עונות והעדפות. לובושיץ הודה שמדובר בזירה עם שולי רווח קטנים. "גם רשתות החשמל הייעודיות מרוויחות 100–200 שקל לפריט; בסמארטפונים זה עוד יותר קשה. אנחנו לא באים 'לחלוב' את הקטגוריה הזאת - באנו להחזיר תחרות".

ברקע, הוא מצביע על יעד גדול יותר: "להכניס לכאן עוד ועוד מוצרי יסוד - גבינות ומוצרי חלב של קרפור - אם הרגולציה לא תעצור. זה הבשורה האמיתית לצרכן, לא רק טלוויזיות".

לגבי אייפונים, לובושיץ אמר: "אנחנו לא שוללים ויכול להיות שבהמשך נביא אם תהיה הצעת ערך אמיתית לאורך זמן. אבל חשוב להבין שאנחנו מחפשים ערך לטווח ארוך".