mako
פרסומת

כ-53 נשים בהיריון נותרו ללא מוצרי התינוקות ששילמו עליהם

סניף ראשון לציון של "רון לתינוק" נסגר בפתאומיות, והלקוחות שרכשו מוצרים לא קיבלו את הסחורה ולא את כספם. בעל הזכיינות נעלם ואינו עונה לפניות, ובעל המותג טוען שהוא עצמו נפגע מהמצב וסיפק סחורה מכספו האישי. הזכיין: "נעשים מאמצים כנים ואמיתיים לסיים את המשבר בצורה הוגנת לכל הצדדים"

שרי שיין
mako
פורסם: | עודכן:
אמא עם עגלת תינוק
צילום: Rasstock, shutterstock
הקישור הועתק

כ-53 נשים בהיריון שרכשו מוצרי תינוקות בסניף ראשון לציון של "רון לתינוק" מצאו עצמן במצוקה כשהסניף נסגר בפתאומיות. הן שילמו אלפי שקלים עבור עגלות, מיטות וציוד נוסף, אך לא קיבלו את המוצרים ולא הצליחו להשיב את כספן. הנשים פתחו קבוצת וואטסאפ בשם "נפגעות רון לתינוק" כדי לתאם מהלכים משותפים.

א.נ., אחד האבות הנפגעים, מספר: "הגענו לסניף בראשון לציון לפני חג שני של סוכות. אשתי צריכה ללדת בדצמבר, אבל כבר ידענו מה אנחנו רוצים וקנינו עגלה, שידת החתלה, אמבטיה וכסא בטיחות בסך 6,500 שקל. שילמנו בהעברה בנקאית כדי להוזיל את העלות, והתעקשתי לקחת מהמחסן את המיטה ואת האמבטיה".

לדבריו, אשתו נמצאת בקבוצת יולדות שבה התחילו לדבר על בעיות בסניף ועל פשיטת רגל אפשרית. "ניסיתי להשיג את החנות כמה פעמים ולא ענו. בסופו של דבר הגעתי למחסנאי שאמר שהחנות בבעיות כספיות", הוא אומר.

א.נ. מוסיף שיש זוגות ששילמו 15 אלף או 20 אלף שקל בכרטיס אשראי, ואינם יודעים כיצד לבטל את העסקה. "חברות האשראי לא מוכנות לאשר ביטול עסקה בלי לדבר עם החברה עצמה, ואין עם מי לדבר. אלה ששילמו במזומן בכלל אבודים. הסניף סגור, בעל הסניף ברק פורתי לא עונה, ואנחנו אבודים".

בעל המותג: "סיפקתי סחורה מכספי האישי"

רון דוד, בעלים של המותג, אומר שכל סניפי החנות הם בזכיינות. "בינואר 2025 נמכר הסניף של ראשון לציון לברק פורתי. הוא שילם לי על הזכיינות ומשלם תמלוגים מדי חודש. הכל היה בסדר עד שב-20 ביולי הוא ביקש ממני הלוואה של חצי מיליון שקל. נתתי לו את ההלוואה".

לדברי דוד, ביום חמישי בבוקר התקשר אליו בעל חנות שכנה וסיפר שהסניף לא נפתח. "התקשרתי ואין מענה. הגעתי לחנות בעצמי וראיתי קטסטרופה. סיפקתי ללקוחות סחורה מכספי האישי ב-150 אלף שקל", הוא אומר.

דוד מספר שהגיעו עוד ועוד לקוחות, והמחסנאי אמר לו שאין בכלל מוצרים שמורים ללקוחות. "צלצלתי כמה פעמים לברק ולא היה מענה. הבנתי שהיו לו בעבר שלושה עסקים שנסגרו: עסק של תיווך, עסק של שילוט ומתנות. הפקדתי צ'קים דחויים שנתן לי והם חזרו".

לדבריו, מי ששילם במזומן בצרה, ומי ששילם באשראי יכול להכריז על כשל תמורה ולעצור את התשלום. דוד אומר שפורתי יצר עמו קשר ושלח מכתב שהחנות חייבת להיסגר על פי הוראת עורך דין. "הוא חייג ואמר שהוא מתנצל שלא ענה, אבל אין לו תשובות. כרגע אין לו דרך להחזיר את הכסף ולא לספק את הסחורה".

פרסומת

דוד מספר שפורתי רוצה להודיע לכולם שיש סכסוך עסקי עם הספקים, אך הוא טרם אישר זאת עד שעורך דינו יאשר. "הגיעו אלי לקוחות בוכים. המספרים כבר היו אסטרונומיים, והוא הודיע שאם אני מספק סחורה בלי אישורו זה גנבה. לא הייתה לי ברירה וסגרתי את החנות".

דוד ממליץ ללקוחות לפנות לעורך דין. "מי ששילם באשראי שיתבע את הכסף בצורת כשל תמורה. אני מארגן תביעה ייצוגית, ואנשים יכולים לפנות אלי ולהצטרף".

במועצה הישראלית לצרכנות התקבלו מספר תלונות כנגד החברה בשנה האחרונה. בבדיקה שביצעה המועצה נראה שאין מענה טלפוני מצד החברה והוגשו כנגדה שתי תביעות קטנות מחודש מאי 2025.

יחד עם זאת, בבדיקה שערכה המועצה לא נמצאה בקשה לחדלות פירעון מצד החברה. "איננו יכולים לדעת בוודאות מה מצבה הכלכלי. כל עוד לא ניתן צו עיכוב הליכים מבית משפט מחוזי - החברה עדיין פעילה וניתן לתבוע אותה", נמסר מהמועצה.

לדברי המועצה, במקרים שבהם הצרכנים עדיין משלמים לחברה באמצעות עסקת קרדיט, ניתן לפנות אל חברת האשראי בדרישה לעצור את התשלומים בשל כשל תמורה. "ככל שהתמורה שולמה במלואה והמוצרים לא סופקו, בעוד שהחברה מתעלמת מפניות הצרכנים - אין מנוס מהגשת כתב תביעה כנגד החברה בדרישה לביטול עסקה ופיצויים בשל הטעיה", צוין בהודעה.

בנתיים קיבלו חלק מהלקוחות הודעה בווטסאפ. "רון לתינוק – הודעה חשובה ללקוחותינו. לקוחות יקרים, אנו רוצים להתנצל מעומק הלב על המצב שנוצר בעקבות סכסוך עסקי שמנע מאיתנו לספק בזמן חלק מההזמנות", נכתב בהודעה.

בהודעה נכתב שהחנות מתחייבת לעשות כל שביכולתה כדי לעזור ללקוחות שנפגעו, בין אם בהחזר כספי ובין אם באספקת המוצרים. הלקוחות התבקשו לשלוח העתק חשבונית, מספר לקוח ופרטי התקשרות למייל ronlatinok2@gmail.com.

לא ברור ממי הגיעה ההודעה. לקוחות שקיבלו אותה ניסו לצלצל למספר ממנו היא נשלחה, אך לא היה מענה.

מברק פורתי נמסרה תגובה באמצעות עו"ד רועי שקל: "אני מצר מעומק ליבי על עוגמת הנפש שנגרמה ללקוחות שנפגעו מהמצב.

"בתקופה האחרונה נקלע העסק למשבר, ובכל אותה עת האמנתי שאוכל לעמוד בכל ההתחייבויות כלפי הלקוחות. לצערי, מסיבות שאינן תלויות בי בלבד ומחלוקות שנוצרו מול הנהלת הרשת, נאלצתי לסגור את החנות באופן זמני, במטרה להקפיא את המצב ולגבש פתרון מסודר לטובת הלקוחות.

"בימים אלו אני פועל יחד עם הנהלת הרשת במטרה לשים את המחלוקות בצד ולפעול למתן מענה הוגן ומלא לכל לקוח ולקוחה.

"משפחתי, חבריי, לקוחותיי וחברי ללחימה מכירים היטב את הערכים שלי ואת הדרך בה אני נוהג – באחריות, ביושרה ובמסירות.

"במהלך השנתיים האחרונות לקחתי חלק בלמעלה מ־200 ימי מילואים בלחימה, וערכי השירות, ההגינות והעמידה במילה הם הבסיס לכל מעשיי.

"אני מבקש להדגיש כי נעשים מאמצים כנים ואמיתיים לסיים את המשבר הזה בצורה הטובה וההוגנת ביותר לכל הצדדים".