בשיאו של חודש הקניות, מסתבר כי המגזר החרדי לא נותר מאחור: על פי ניתוח אסקריא, חברת המחקר למגזר החרדי, 29 אחוזים מכלל המגזר החרדי קונים ברשת, ובמספרים: כ-160,000 איש (מעל גיל 18). הצרכנים החרדים יודעים לקנות בזול, באיכות ובכמות גבוהה, וקונים קצת אחרת: הם לא קונים בהכרח לפי חודשי קניות אלא יותר נאמנים ללוח השנה העברי.

אתר האינטרנט המוביל ביותר בשימוש אצל החרדים הקונים באתרים מחו"ל הוא עלי אקספרס עם   37.3 אחוזים מהקונים החרדים, ואחריו נקסט (13.7 אחוזים), Shein  (7 אחוזים), אמאזון (5 אחוזים) ואיביי (3 אחוזים). לצורך השוואה, המגזר החילוני שומר גם הוא נאמנות לעלי אקספרס עם מעט מתחת לרבע מהקונים (23 אחוזים), אולם מעדיף את אמאזון (13 אחוזים) ובאחוזים בודדים את Shein (6 אחוזים), איביי (4 אחוזים) ונקסט (3 אחוזים).

תחום הקנייה המשמעותי ביותר עבור חרדים ברשת הוא אופנה, כאשר 61 אחוזים מבין הקונים באינטרנט בשלושת החודשים האחרונים, רכשו בעיקר פרטי ביגוד והנעלה. משפחה חרדית ממוצעת, הכוללת 7-8 ילדים, רוכשת בדרך כלל סט בגדים לכל ילדי המשפחה. אם המשפחה תחפש בכוונה מגוון מידות מאותו הדגם, ועדיף מספר חליפות או שמלות לפי חגי השנה. בחגי תשרי למשל אם המשפחה תרכוש ביגוד חגיגי עבור שני ימי ראש השנה, שני חגי סוכות -ו- 4-5 ימי חול המועד. בבחירת הדגם יהיה כלול גם מחיר תיקוני הצניעות הנדרשים מהבגד שנקנה ברשת. נשים חרדיות ירכשו גם מוצרים ייעודיים למגזר כגון סרטים לפאה, מטפחות וכו'.

רכישת המזון ברשת מגיעה למקום השני בסדרי העדיפויות אצל החרדים עם 38.5 אחוזים מהקונים, ולמעלה מחמישית מהמגזר קונה צעצועים ברשת (22 אחוזים). סדרי העדיפויות משתנים במגזר החילוני שמעדיף דווקא להשקיע בקניית מוצרי חשמל ואלקטרוניקה (30 אחוזים) ותרבות (23 אחוזים), בעוד החרדים אוהבים לראות את מוצרי החשמל בעיניים – רק כ-10 אחוזים בקירוב רוכשים חשמל ואלקטרוניקה, ואת אירועי התרבות יעדיפו, אם ילכו, לקנות בקופה עצמה (רק 2.6 אחוזים קונים אירועי תרבות ברשת).

עיקר הסיבות לרכישות ברשת במגזר החרדי נובעות בגלל המחירים הזולים (34 אחוזים), ונוחות הקנייה מהבית (40 אחוזים) – אין צורך בבייביסיטר לילדים.., סיבות דומות לאלה שהעלו קונים משאר המגזרים. אולם אצל האחרונים, בלט גם הרצון לחסוך בזמן שבקנייה כזו (13 אחוזים מהמשיבים). רוב הקונים בשתי קבוצות האוכלוסייה קנו בסכומים דומים - עד 400 שח בקנייה ממוצעת (37 אחוזים מהחרדים ושליש מהחילונים) או בין 800-3000 שח (36 אחוזיםמהחרדים ו- 35 אחוזים מהחילונים).

דודי דרור, מנכל אסקריא, טוען כי המגזר החרדי כבר אינו רואה באינטרנט כמשהו פסול, ויודע להשתמש בו במגבלות הסינון והיקף השימוש. "לאור מגמת הגידול שראינו בתקופת הקורונה בה האינטרנט חדר גם למיינסטרים החרדי, אנו מצפים לראות גידול בקניות ברשת, בין היתר בחגי הקניות של נובמבר – והאתגר של הרשתות כאן בארץ היא להתאים את האונליין למגזר החרדי ולצרכיו".