ענקית השכרת הרכב האינטרנטית rentalcars.com מציגה באתר שלה את מחירי ההשכרה כמחירים "סופיים", אבל בפועל הלקוחות משלמים הרבה יותר. זו הטענה המרכזית בבקשה לתביעה ייצוגית על סך מיליון שקלים וחצי שהגיש לבית המשפט השלום בתל אביב עמרי כ"ץ.

התביעה הוגשה באמצעות עורך הדין טל ספיר ממשרד שיפמן ספיר שטורם. מאחורי התביעה עומד ניסיונו של כ"ץ. עורך דין במקצועו, לשכור מכונית לסוף שבוע שתכנן לבלות עם בת זוגו בצפון. לאחר חיפוש קצר בגוגל אחר מכוניות שכורות, נכנס כ"ץ לאתר rentalcars.com, ודרכו מצא רכב בעלות של 241 שקלים. על פי התביעה, במספר שלבים במהלך ההזמנה הבהיר האתר שמדובר במחיר סופי.

כשהגיע כ"ץ לחברת ההשכרה, גילה שהוא נדרש לשלם 41 שקלים נוספים בגלל המע"מ. כ"ץ הזועם שילם את הסכום, ועכשיו הוא דורש פיצויים.

לטענתו מדובר השיטה. האתר אינו מציג את המחיר הכולל של שירותי השכרת מכוניות מחברות השכרה בישראלים, בניגוד לחוק הגנת הצרכן לפיו חובה להציג את מחירו המלא של כל מוצר, גם אם המחיר הזה אינו משולם ישירות לאתר, אלא לחברת ההשכרה.

בבקשה שהגיש לבית המשפט דורש כ"ץ פיצוי של 111 שקלים, ועוד כמיליון וחצי שקלים פיצוי לכל לקוח ששכר רכב בישראל במהלך שבע השנים האחרונות, כ-150 שקל ללקוח על פי ההערכה.