עוד לפני שהסתיים יום המכירות של האתרים הסינים ובראשם עלי אקספרס, הענקית הסינית עליבאבא מדווחת כי עד כה היקף המכירות באתריה מאז 1 בנובמבר, כאשר היא התחילה את ההנחות, הגיע ל-56 מיליארד דולר. ברגע השיא של המכירות נצברו לא פחות מ-538 אלף הזמנות בשנייה.

עוד לפני שעליבאבא מסכמת את יום המכירות שהיא עורכת זו השנה ה-12, היקף המכירות משקף עלייה דרמטית לעומת שנים קודמות: ב-2019 ביממה אחת בלבד מכרה הענקית הסינית מוצרים בהיקף של 38.4 מיליארד דולר עם 1.88 מיליארד חבילות ששונעו לכל העולם. ב-2018 היקף המכירות ב-11.11 עמד על 30.7 מיליארד דולר.

נכון ליום המכירות של 2020 מדווחת קבוצת עליבאבא על עשר המדינות שהצרכנים שלהן רכשו הכי הרבה מוצרים: ארה"ב, רוסיה, צרפת, מלזיה, סינגפור, ספרד, אוסטרליה, קוריאה, יפן וקנדה. את העלייה בהיקף הקניות העולמי מייחסים למגפת הקורונה שהשאירה רבים בבית וחיזקה את ערוצי האונליין בכל העולם. 

ומה בישראל? 

ומה קורה בארץ? הקניות בעיצומן: מכירות גוגל במסגרת "שופינג IL" נכנסו ליום השני שלהן, ולפי נתוני גוגל, עד השעה 10:00 נכנסו לאתר הייעודי 313 אלף גולשים - מספר זהה לזה שנכנסו באותו פרק הזמן בשנה קודמת.

באתר המכירות שהקימה גוגל במסגרת "שופינג IL" משווקים כ-1,600 סוחרים את מרכולתם בהנחות, לרבות במתחם כחול-לבן שמוקדש לסוחרים מקומיים.

>> המדריך השלם לקניות בעלי אקספרס

בגוגל מזהים שינוי בדפוסי הקונים: לראשונה השנה יש יותר גברים מנשים, כששיעור הנכנסים לאתר מבני המין הגברי הגיע השנה ל-53%, לעומת 44% בשנה שעברה. גם קבוצות הגיל השתנתה: מ-4% בני 65 ויותר - שיעור הנכנסים לאתר המכירות בשנה הקודמת, גדל המספר ל-13% השנה. צרכנים בקבוצת הגיל 55-64 מהווים השנה 13% מכלל הקונים, לעומת 8% בשנה הקודמת.

עד כמה צפוי לגדול היקף הרכישות באונליין בהנחות נובמבר-דצמבר השנה? בכאל מעריכים כי היקף הקניות של הישראלים בסיילים של נובמבר-דצמבר יחצה את המיליארד שקל וישקף שיעור צמיחה של 47% לעומת השנה הקודמת. ההערכות הן כי למרות הקושי הצפוי במשלוחים (עם הירידה בתנועת המטוסים), 65% מסך הקניות המקוונות של הישראלים יתבצעו באתרים בינלאומיים, ו-35% מהן - באתרים ישראלים.

עוד מעריכים בכאל כי תהיה עלייה בסגמנט האופנה, כאשר היקף רכישות הישראלים באתרי אופנה בינלאומיים יעלה ב-96% לעומת נובמבר אשתקד. ולא רק בגדים: הצפי הוא לעלייה של פי שלושה לרכישות של מחשבים וגאדג'טים באתרים ישראלים, וכי היקף רכישות הישראלים באתרי בריאות ותזונה בינלאומיים יגדל בכ-61% לעומת נובמבר אשתקד.

את הצפי לגידול הדרמטי מייחסים לצורך של הצרכנים לפצות את עצמם מחד ולבזבז את הכספים שהיו אמורים לבזבז בחופשה שבוטלה. לפי ממצאי עליבאבא, מסתבר כי המגמה הזו לא משקפת רק את הישראלים - כלל הצרכנים בעולם מציפים את חודש ההנחות, שצפוי לשבור השנה שיאים בכל הפרמטרים במכירה המקוונת. 

הכתבה פורסמה לראשונה באתר גלובס