לאחר החתימה על מזכר ההבנות בחודש דצמבר האחרון, שופרסל ועמית זאב חתמו היום (א') על הסכם להשקת רשת SPAR ישראל באמצעות חברה משותפת. זאב יכהן כמנכ"ל החברה. העסקה עדיין כפופה לאישור הממונה על התחרות.

לפי ההסכם, תוקם חברה משותפת שתוחזק על ידי שופרסל בשיעור של 19.9% וזאב בשיעור של 80.1%. יוענק זיכיון להפעלת חנויות תחת המותג SPAR, וכן ליבוא ושיווק בלעדיים של מוצרי SPAR בישראל. החברה המשותפת תפעל לפתיחת חנויות SPAR בישראל, וכן תספק לשופרסל מוצרי SPAR אשר ימכרו בסניפים. ל- SPAR למעלה מ-10,000 מוצרים המשווקים ב-48 מדינות ברחבי העולם.

ההסכם מסדיר את יחסי הצדדים בחברה המשותפת, אשר יוכלו להתחרות זו בזו. שופרסל תעמיד לחברה המשותפת, במספר אבני דרך, סך של 28 מיליון שקל אשר חלקו כהשקעה וחלקו כהלוואת בעלים. ההסכם כפוף לאישור רשות התחרות.

"ההסכם שחתמנו מהווה נדבך נוסף בפעילותה של שופרסל להוזלת יוקר המחייה בישראל, על ידי הכנסת מגוון רחב של מוצרים בסטנדרטים בינלאומיים ובמחירים הוגנים, בכדי להגביר את התחרות בשוק המזון ומוצרי הצריכה", אמר אורי וטרמן מנכ"ל קבוצת שופרסל.

"החתימה על ההסכם היא אבן דרך משמעותית בהגעתה של רשת SPAR לישראל, אשר תביא עימה סטנדרטים בינלאומיים, רעננות, חדשנות ושפע של מוצרים במגוון רחב של סגמנטים, אשר יאפשרו תחרות על ליבו וכיסו של הצרכן הישראלי", מסר עמית זאב.

SPAR היא רשת קמעונאות בינלאומית שמקורה בהולנד הפועלת ב-48 מדינות ברחבי העולם. השקת הרשת בישראל תוקם תחת חברה משותפת לשופרסל, עמית זאב ושותפים נוספים שעתידים להצטרף. הרשת פועלת במודל של שותפים מקומיים, ב-13,623 חנויות ברחבי העולם המשרתות 14.5 מיליון לקוחות מדי יום, עם מחזור מכירות שנתי ב-2021 שעמד על כ- 41.2 מיליארד אירו.

קצב הצמיחה השנתי שלה עומד בממוצע של כ-5.1% ועל פי התחזיות של SPAR העולמית, הרשת צפויה להגיע למחזור מכירות של 50 מיליארד אירו בשנת 2025.

הכתבה פורסמה לראשונה באתר גלובס