לקוחות מי עדן, חשבתם שהמתנה הממותגת שהגיעה לסף דלתם היא חינם? כדאי תבדקו בחשבונית. מתלונות של לקוחות מי עדן עולה כי לקוחות מחויבים על מוצרים שהושארו להם על יד הדלת וכי סברו בטעות כי התקבלו "כמתנה".  

הלקוחות טוענים כי נציגי החברה המגיעים להחליף להם כדי מים משאירים להם, מידי פעם, מוצרים ממותגים של החברה, ולאחר מכן מחייבים אותם עליהם בחשבונית.

עוד ב-mako כסף:

ק' ממרכז הארץ היא לקוחה של מי עדן מעל 10 שנים מספרת: "אני מהלקוחות התמימים שלא בודקים חשבונות וחיים בלה לה לנד. יום אחד החלטתי לעשות סדר ופתאום ראיתי חיובים משתנים בחשבונית וזה הדליק לי נורה. הבנתי ש'המתנות' שצצות לי מידי פעם ליד הדלת  כמו כוסות חד פעמיות, מטריה, בקבוק רב פעמי וכל מיני שטויות עם הלוגו של מי עדן, הם מוצרים שעליהם אני מחויבת אחר כך בחשבונית. זה אומנם סכומים קטנים יחסית - 30 שקל או משהו דומה, אבל זה קורה בערך ארבע פעמים בשנה ולא ידעתי שהם גובים על זה כסף".

ק ממשיכה ומספרת: "אחרי גיליתי שהם מחייבים אותי על הדברים האלה שאני בכלל לא משתמשת, התקשרתי ודרשתי הסבר. קיבלתי מהם תשובה מוזרה - שאם אני לא רוצה לקבל מתנות אני צריכה להודיע מראש. זה מאוד משונה כי לדעתי זה צריך להיות הפוך".

ק' מסבירה כי לבסוף זיכו אותה על המוצרים: "בסוף זיכו, אבל רק אחרי שצעקתי שאני לא רוצה לשלם זה".

גם נועם מכפר סבא טוען כי התפלא לגלות כי חויב על מוצרים שהגיעו מבלי שביקש: "חשבתי שמידי פעם הם זורקים לי משהו כי אני לקוח נאמן. לא חשבתי שזה עולה לי כסף".

זאב פרידמן היועץ המשפטי של המועצה לצרכנות מסביר כי אסור לחייב על רכישות שאדם לא ביצע באופן אקטיבי: "יש בחוק החוזים סעיף שנולד בגלל פרקטיקה דומה של חברות שהייתה נהוגה בעבר. אנשים, בעיקר עולים חדשים, קיבלו מוצרים לביתם והחברות היו בונות על זה שהם לא יבקשו להחזיר אותם וכעבור זמן שולחים חשבונית. האנשים היו מקבלים מוצר מספק ובגלל שלא החזירו אותו או שתקו, החברות היו טוענות כי הם רצו את המוצר. סעיף 6 ב' של החוק אומר שאין לזה תוקף - אי אפשר לחייב אותך בגלל ששתקת".

הוא ממשיך: "זו גם עילה גם לביטול העסקה. כשמישהו רוצה לטעון לקיומה של עסקה ראוי שיהיה בידיים שלו הוכחה שהעסקה בוצעה - כמו תרשומת או חשבונית המהווים הוכחה שהאדם ביצע עסקה באופן אקטיבי. מי שלא נוהג כך מפר את הוראות החוק להגנת הצרכן".

מחברת מי עדן נמסר בתגובה: "מי עדן מספקת מעת לעת מתנות ללקוחותיה הקיימים ולמצטרפים חדשים ובגין אלו אינה מחייבת כלל את מקבליהן. בד בבד, מציעה מי עדן למכירה, לנוחות לקוחותיה, מגוון רחב של מוצרים שונים המסופקים עד לדלת הלקוח.

"המוצרים שמספקת החברה כוללים מוצרי חברה הנושאים את לוגו 'מי עדן' ובכללם: בקבוקי מים מינרלים וכוסות חד פעמיות, וכן, מגוון רחב של מוצרים הממותגים בלוגו החברה המשווקת, כדוגמת: מצעים, מגבות, סכינים, כוסות זכוכית, מוצרי מזון שונים ועוד. לרשות הלקוחות קיים מגוון רחב של אמצעים לביצוע הזמנותיהם: אפליקציה, אתר החברה, מוקד השירות הטלפוני, המפיץ שמספק את השירות ללקוח, הודעת סמס ועוד.

"ככלל מספקת החברה את המוצרים ללקוחות אשר הזמינו את המוצרים באופן אקטיבי ולאלו שאישרו הזמנתם בהתאם. מבדיקה עולה שהלקוחות שבעי רצון מהשירות ומהנוחות הנלוות לו, ואשר על כן, מרביתם מבקשים לקבל  מוצרים, כגון: בקבוקי מים מינרליים וכוסות חד פעמיות באופן קבוע. לרוב, מוצרים אלו מסופקים על ידי החברה בעת אספקת כדי המים המינרלים".

יש לכם תלונה צרכנית? כתבו אלינו money@mako.co.il

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker

כתבות נוספות:
בנק ישראל: מודאגים מהאבטלה הנמוכה במשק
מיזוג ענק: ענקיות האגרו-כימיה פוטאש ואגריום בעסקה של 38 מיליארד דולר