חגיגות שנות ה-70 למדינת ישראל היו אמורות להיות סיבה למסיבה למפיצי ומשווקי הדגלים בישראל. אבל החלומות על חשבון בנק שהתמלא לא התגשמו השנה. חלק ממשווקי ומפיצי הדגלים מדברים על ירידה של כ-20 אחוז בהזמנת דגלים.

"היו לנו ציפיות גדולות למכור יותר דגלים מכל שנה בגלל חגיגות שנות ה-70 אבל לצערי זה לא קרה. המכירות השנה של הדגלים היו הרבה פחות משנה שעברה", גילה אחד המשווקים הגדולים של הדגלים בארץ, "הזמנו המון דגלים ונשארו עם מלאי גדול יחסית. למה? יכול להיות שאנשים פשוט העדיפו להשתמש בדגלים ישנים שיש להם בבית או פשוט נמאס להם מכל החגיגות, אין לי מושג. מספיק לנסוע בכבישים ולראות שיש מעט נהגים שתלו דגלים על החלונות".

בדפוס בצלאל בתל אביב טענה אחת העובדות, כי השנה הוזמנו פחות גדלים יחסית לשנים עברו. "זה לא כמו בשנים עברו. היו פחות הזמנות. הייתי בטוח שלרגל חגיגות ה-70 כמות ההזמנות תגדל באופן משמעותי אבל התאכזבתי. למה? שאלה טובה, אין לי תשובה לכך. אני יודעת שכולם נערכו למכור המון דגלים וזה לא קרה" הסבירה העובדת.

מנגד, אורי רובין, העוסק כבר שנים רבות במכירת דגלים ובבעלותו מפעל בחדרה, טוען כי השנה נמכרו יותר דגלים לכלי רכב מאשר בשנים עברו. "נגמרו כל הדגלים למכוניות. אם תמצא אני מוכן לקנות ממך. פשוט אין להשיג. כל שנה יש ביקוש לדגלים. אצלי הביקוש גדול משנים עברו", הוא אומר.

עוז מ"עוז דגלים" אישר, כי אכן דגלים לכלי רכב לא ניתן להשיג בגלל הביקוש האדיר אבל הציפיות למכירת יותר דגלים משנים קודמות לא התממשה.

"היו ציפיות למכור יותר משנה שעבר בגלל שנת ה-70 למדינה אבל זה לא קרה. יש עבודה יחסית, אני לא מתלונן אבל השאיפה למכור יותר דגלים לא התממשה", הוא אומר.

דגל למכונית נמכר מהמשווק לספקים במחירים ממוצעים של שקל וחצי עד שני שקלים. לנהגים נמכר הדגל במחירים של בין חמישה ל-10 שקלים.

מפיץ דגלים גדול מודע לרמת האכזבה מרמת מכירת הדגלים ומירידה בצפי ההכנסות. "אולי נמאס לאנשים מכל הבלגן סביב טקס המשואות, אל תשכח שיש אנשים רבים שנוסעים לחו"ל בגלל מבצעים של הרגע האחרון אבל הם מראש לא יקנו דגלים. זה נכון שפחות ופחות קונים דגלים לבתים, מרכזי קניות  ובניינים", הוא אומר, "הייתה שאיפה לרווח של 30 אחוז יותר משנה שעבר אבל זה לא קרה. אם מכרתי כמו שנה שעברה זה הישג. כנראה שחגיגות ה-70 למדינה לא עושות רושם על כל האזרחים".