כצפוי חודש נובמבר שבר את שיאי הקניות ברשת על ידי ישראלים, ובדואר ישראל מדווחים על 7 מיליון חבילות שנחתו בישראל, במשקל כולל של כ-1,350 טונות. זאת בעקבות מבצעי הקניות הבינלאומיים שנערכו במהלך החודש: יום הרווקים הסיני, בלאק פריידיי והסייבר מאנדיי.

בדואר צופים כי גם בדצמבר יישברו שיאים, עם חבילות נוספות שיגיעו בעקבות המבצעים שחלו בנובמבר והוזלות הכריסמס שבפתח.

נתוני הדואר תואמים את נתוני חברות האשראי, שגם הן דיווחו על עלייה במספר העסקות בעקבות הבלאק פריידיי. על פי נתוני חברת כרטיסי האשראי כאל, חלה עלייה של 76% בכמות העסקות שביצעו הישראלים באינטרנט בנובמבר בהשוואה לחודש המקביל אשתקד. מדובר בקניות בשווי כ-19 מיליון שקל, לעומת כ-11 מיליון שקל ב-2016. עוד על פי נתוני כאל, שווי העסקה הממוצעת היה 185 שקל - עלייה של 14% לעומת 163 שקל אשתקד. בלאומי קארד נרשמה עלייה של 16% במחזור העסקות בבלאק פריידי לעומת השנה שעברה, ועלייה של 26% ביחס ליום שישי ממוצע. בנוסף מעריכים בחברת האשראי כי השווי הכולל של עסקות שבוצעו על ידי ישראלים בחגיגת שישי השחור באתרי אונליין בינלאומיים השנה היה כ-80 מיליון שקל.

על פי נתוני איביי, כמו בשנים קודמות גם השנה הקטגוריה המובילה שעליה הסתערו הישראליםבמבצעי הבלאק פריידיי היתה סמארטפונים - קטגוריה שבה עדיין קיימים פערי מחיר גבוהים בין ישראל לחו"ל. המוצרים המובילים השנה הם סמסונג s8 וסמסונג Note 8. הקטגוריה השניה בפופולריות היא סניקרס: נעלי הספורט המובילות לגברים היו של Adidas ולנשים - All Star ו-New Balance. קטגוריית הלפ-טופים ראתה פעילות של יותר מפי 4 בהשוואה ליום רגיל, כאשר המותג המוביל היה Apple MacBook. קטגוריות מבוקשות נוספות היו מצלמות האקסטרים, שואבי אבק רובוטיים, שעונים חכמים וסטרימרים.

בדואר ישראל אומרים כי פעילות ענקיות הסחר המקוון בישראל צפויה להכפיל את היקף המשלוחים בשנים הקרובות."מהירות היא שם המשחק בעולם השילוח, וגוף בינלאומי שיקים מרכז לוגיסטי בארץ יוכל להציע שירות מסירת חבילות באותו יום, מה שמהווה עבורנו הזדמנות לצמוח איתו ולהרחיב את פעילות השליחים שלנו". אומר חיים מזעקי, סמנכ"ל התפעול בדואר ישראל.


הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker

כתבות נוספות:
"ארה"ב מתה הלילה. הרגנו אותה. התאבדות כלכלית למען החמדנים"
בהרצוג פוקס נאמן לא מתלהבים מהמראה המזוקן