חברת Groo (לשעבר גרופון) רכשה את אתר באליגם תמורת 4.6 מיליון שקל. האתר נכנס לכינוס נכסים לפני כשבועיים בעקבות חובות של 23 מיליון שקל. כעת נודע כי Groo, שנמצאת בבעלות קרן סקיי שהייתה למעשה מתחרה של באליגם, רכשה את האתר. 

כאמור, אתר באליגם נכנס להליך של כינוס נכסים לפני כשבועיים. לאתר - ששיווק מוצרים ושירותים מענפים שונים, כש-50% מתוכם הם מוצרי תיירות - מונו שני כונסי נכסים, עו"ד אהוד גינס ורו"ח שלומי פיליבה. בדיון שהתקיים בבית המשפט לפני כשבוע הוחלט כי השניים ינהלו מגעים עם גורמים שונים בהם פלטפורמות מסחר מקוונות או חברות תיירות במטרה למכור להם את באליגם כעסק חי. בשבוע שעבר אף חזר האתר לפעילות.

באליגם יש חובות בהיקף של 23 מיליון שקל. הנושה העיקרי שגם הגיש את הבקשה לכינוס הנכסים היא חברת קוגיטו, לה חייבת באליגם 10 מיליון שקל. כיום צרכנים מחזיקים בידיהם בשוברי תיירות פתוחים בהיקף של 3.4 מיליון שקל. 

מוקדם יותר השבוע הודיעה הרשות לסחר הוגן ולהגנת הצרכן כי פתחה בחקירה בנושא באליגם. ראשית תחקור הרשות האם באליגם המשיכה למכור מוצרים, בהם חבילות תיירות, גם כאשר ידעה כי היא עומדת בפני כינוס נכסים; ושנית הודיעה הרשות כי תבדוק האם חברות התיירות הפעילו לחץ על צרכנים בכך שאפשרו להם לממש את השוברים שרכשו לחופשה בתמורה לתשלום נוסף. 

אתמול (ב') הגיעה באליגם להסכמות מול חברת השטיח המעופף, לפיהן היא תאפשר לצרכנים שרכשו שוברים דרכה לממש את השוברים, כשצרכנים שכבר שילמו תוספת בכדי לממש את החבילות שרכשו דרך השטיח המעופף, יקבלו את כספם חזרה. השטיח המעופף תספוג עלויות בכדי לאפשר את מימוש השוברים. הבוקר (ג') נודע כי גם באליגם הגיע להסכמות דומות גם עם איסתא.