אחרי 30 שנה: קניון בת ים משיל את הדימוי הישן והופך ל"ביג פאשן"
לאחר שלוש שנות שיפוץ, הקניון הוותיק מצטרף למותג "ביג פאשן" עם עיצוב חדש, מתחם קולנוע ותוכניות למסעדות שף. אך מומחים מזהירים: הסטנדרט שהציב ביג פאשן גלילות גבוה, והאתגר האמיתי יהיה לעמוד בציפיות של צרכני הפרימיום


לאחר שלוש שנות שיפוץ נרחבות בהשקעה של כ-100 מיליון שקל, קניון בת ים בן ה-30 משיל מעליו את הדימוי המיושן ומצטרף למותג הפרמיום "ביג פאשן". אך בעוד שהשיפוץ הפך את המתחם לחדשני ומעוצב, מומחים מזהירים כי האתגר האמיתי יהיה לעמוד בסטנדרטים הגבוהים שהציב ביג פאשן גלילות.
החברות ביג מרכזי קניות ואשטרום נכסים, שרכשו את הקניון לפני שש שנים, השלימו בימים אלה מהלך התחדשות מקיף. השיפוץ כלל עיצוב מחדש של כל החללים, התקנת דרגנועים חדשים, חזיתות מעודכנות לחנויות ותאורת LED בהשקעה של 2.7 מיליון שקל. מסכי וידאו שהותקנו על הקירות מקרינים מיצגים אמנותיים, וציפוי עדכני של מרישי עץ חובק את העמודים, מה שמעניק לקניון מראה חדיש לחלוטין.
"לאחר השלמת השיפוץ ויצירת הזהות המותגית החדשה, אנו שמחים להכליל את קניון בת ים תחת הקונספט המצליח של ביג פאשן", מציין חי גאליס, מנכ"ל ביג מרכזי קניות. "הקניון ששופץ בתקציב ענק הפך לחדשני ביותר, וחווית הקנייה בו היא של קניון חדיש שזה עתה נפתח".
החוויה הקולינרית והבידור במוקד
כחלק מהמהלך, ביג נמצאת במשא ומתן להכנסת מסעדות שף מובילות לקניון, תוך ניצול קשריה עם שפים ידועים מניסיונה כבעלת שוק האוכל בשרונה תל אביב. במקביל, צפוי להיפתח במקום מתחם בתי קולנוע חדש שיופעל על ידי "מובילנד" בשיתוף עיריית בת ים.
הקניון, ששטחו המסחרי עומד על כ-21 אלף מ"ר, מאכלס למעלה מ-100 חנויות. ביניהן H&M, קסטרו, רנואר, פוקס, סופר פארם, קולומביה, פוט לוקר, ניין ווסט, הודיס, בילבונג, סקארה ומקדונלד'ס. החברות מנהלות משא ומתן לכניסת שוכרים אסטרטגיים נוספים, כולל חנות גדולה של אדידס וקרולינה למקה.

המהלך אינו מסתכם בשיפוץ בלבד. צמוד לקניון נבנים בימים אלה מגדל מגורים בן 42 קומות עם 164 דירות ובניין משרדים בהיקף של כ-10,000 מ"ר, שהשלמתם צפויה ב-2027. "חידוש הקניון הוא מהלך חשוב ביותר שמצטרף לפרויקט אוליו", מציין ירון רוקמן, מנכ"ל אשטרום נכסים. "המתחם כולו יהפוך למרכזי ביותר במרחב העיר בת ים והסביבה".
יעל ארגמן ממשרד מקסיופאה גרופ אדריכלים, שעיצב את הפרויקט, מסבירה כי הדגש הושם על פיתוח סביבה עירונית המשתלבת ברחוב. "הבניין בעיצוב אייקוני עושה שימוש בצורת גלים המשתלבים בציר המוביל לים. עיצוב הפנים מבוסס על קונספט דיגיטלי של 'מסע לקוח' המעצים את חוויית המבקרים".
האתגר: שינוי דרסטי בתחום הבילוי
עם זאת, לצד ההתלהבות מהשיפוץ, עולות שאלות לגבי היכולת של הקניון לעמוד בסטנדרטים הגבוהים של מותג ביג פאשן. מוטי אלבז, מנכ"ל פירמת הייעוץ האסטרטגי Success Code, מזהיר כי הציבור התרגל לסטנדרט הגבוה של ביג פאשן גלילות עם מגוון ענק של חנויות יוקרה ומסעדות איכותיות.
אלבז מסביר כי לרשת ביג ישנם שני סוגי מתחמים: ביג בפורמט סטנדרטי של מתחמי קניות פתוחים, וביג פאשן שהינו פורמט פרימיום הממותג סביב אופנה ובילוי. "בעוד שהראשון שם דגש על חנויות עוגן גדולות, רשתות דיסקאונט ומוצרים בסיסיים, השני שם דגש חזק על מותגי אופנה מובילים, נראות חדשנית ודוכני מזון ובתי קפה איכותיים", הוא מדגיש.

"אם בסופו של דבר זה יסתכם בעוד מספר מצומצם מאוד של רשתות אופנה וללא שינוי דרסטי בתחום הבילוי, המותג ביג פאשן עלול להינזק בטווח הרחוק", מזהיר אלבז. "בפסיכולוגיית השיווק, עקביות הפעולות במיתוג פרימיום היא מרכיב קריטי לאורך זמן. הצרכן מוכן לנסוע עוד כמה קילומטרים בשביל פרימיום, וברגע שהחוויה לא משתנה והוא לא יחווה חידושים, זה אף עלול לפגוע באמון הצרכנים בעתיד".
האתגר של קניון בת ים החדש יהיה להוכיח שהוא ראוי למותג ביג פאשן - לא רק בעיצוב ובתשתיות, אלא גם בתמהיל החנויות ובחוויית הבילוי הכוללת. עם השלמת פרויקט המגורים והמשרדים הצמוד, שיוסיף אלפי מבקרים פוטנציאליים, הקניון יצטרך להציע חוויה שתצדיק את המיתוג החדש ותבדל אותו מקניונים אחרים באזור.