קובי רזון, בן 37, נשוי ואב לשלוש בנות המתגורר בנשר, הוא לקוח ותיק של "שופרסל" מזה שנים רבות. "את כל הקניות שלי אני עושה בשופרסל. לקוח ותיק שלהם. במשפחה אצלנו אוהבים מאוד חלב וצורכים ארבעה קרטונים בשלושה ימים. בזמן האחרון עברנו להשתמש בחלב של מותג שופרסל כי הוא זול יותר", הוא אומר.

ביום שישי האחרון ניגש רזון לסניף שופרסל ולקנה כמה קרטונים של חלב של המותג שמיוצר על ידי מחלבות רמת הגולן. "כשהרמתי כמה מהקרטונים הבחנתי שהם קלים מאוד. שהם מכילים יותר אוויר מאשר חלב. זה נראה לי מוזר מאוד אז לקחתי ארבעה קרטונים שנראו לי כבדים יותר והמשכתי בקניות", שחזר רזון.

רזון הגיע הביתה וכשהרים שוב את הקרטונים כדי להכניס למקרר הוא הבחין שהם קלים יחסית לקרטונים רגילים שהוא רוכש. בצעד לא שגרתי מבחינתו הוא החליט לשקול את קרטוני החלב שטרם נפתחו במשקל אלקטרוני שיש לו בבית ולתעד אותו.

לתדהמתו היו הבדלים במשקל בין כל הקרטונים. אף שעל האריזה כתוב: ליטר אחד, המשקל של כל אחת מהאריזות החלב היו שונים ולא הגיעו למשקל הרצוי שעל הכיתוב. הקרטון הראשון שקל 0.98 ק"ג, השני שקל פחות: 0.956 ק"ג. השלישי שקל עוד פחות: 0.936 ק"ג והאחרון היה קליל: 0.835 ק"ג בלבד.


"היית די מופתע. אף פעם לא עשיתי דבר כזה. כבר שהרמתי את האריזות הסגורות הבנתי שהם קלים יחסית וזה סקרן אותי לבדוק את זה לעומק", מספר רזון, "במבחן השקילה שערכתי אף אחד מהקרטונים לא הגיע לליטר. ההיגיון אומר שהקרטון צריך לשקול כולל הקרטון לפחות 1.055 ק"ג. אני מתאר לעצמי שעוד לקוחות קנו את הקרטונים האחרים שלהערכתי שקלו פחות משלי. כלומר אני ועוד לקוחות אחרים שילמו מחיר מלא על קרטוני חלב שהכילו כמות קטנה למה שהוצהר בכיתוב".

רזון, התקשר ביום ראשון בבוקר לשירות הלקוחות של שופרסל כדי לברר כיצד אירעה תקלה כזו שהיא על חשבון הלקוחות. לדבריו, בשירות הלקוחות הסבירו לו שמדובר בתקלה נקודתית ושכל האריזות שנותרו במרכול נאספו מהמדפים על ידי עובדי החברה. שופרסל החליטה לפצות את רזון בארבעה קרטוני חלב וכן הובטח לו פיצוי נוסף.

"אני מציע לכל לקוח שחושד שמשהו חריג במוצרים שהוא קונה שפשוט ישקול אותם ולא יוותר. אנחנו כצרכנים משלמים במיטב כספו וראויים לקבל מוצרים באיכות ובכמות שהובטחה לנו", אמר רזון ל-mako.

רזון, העלה את הסרטון לדף הפייסבוק "תתעוררו אנחנו לא פראיירים", דף צרכנות שמסייע לגולשים להעלות עוולות צרכניות שעברו. "המטרה של הדף לאפשר לכל גולש להעלות תקלות ובעיות צרכניות שבהן נתקל כדי למנוע הישנות מקרים כאלה בעתיד", הסביר גיא קרישנר אחד ממייסדי העמוד.

משופרסל נמסר: "מיד עם פנייתו של הלקוח, פנינו לספק מחלבות רמת הגולן, אשר מייצר עבורנו את 'חלב שופרסל'. במחלבות רמת הגולן מבוצעות בדיקות גבוהות מהסטנדרט המקובל למכונת המילוי ומן הראוי להדגיש כי תקלות של חוסר משקל הינן נדירות ביותר. הנושא ייבדק לעומק ונפעל לטיפול מיידי בנושא לרבות פיצוי לקוחותינו. אנו מודים לצרכן על שהפנה את תשומת ליבנו לנושא".