בעלי מכוניות "קיה" הגישו לבית המשפט המחוזי בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד יבואנית כלי הרכב. לטענתם, תקלה בפנסי החזית של כלי הרכב הובילה לפסילתם בטסט השנתי. הלקוחות נאלצו לתקן את הליקויים על חשבונם.

מדובר במכוניות מסוג "קיה נירו", שנרכשו ישירות מיבואנית קיה בישראל, "טלקאר בע"מ", לפני כחמש שנים.

לילך ספיר, למשל, תושבת רעננה, הגיעה לפני כחודש למכון רישוי ובדיקת רכב בעיר. הבוחן בדק את פנסי החזית וקבע חד משמעית שיש בהם ליקוי.

"נאמר לי על ידי הבוחן שעוצמת הפנסים בחזית חלשה ושעליי לתקן את הליקוי במוסך. לדבריו, אסור לי לנוע במכונית עד להחלפת הפנסים במוסך המורשה ושמדובר בבעיה ידועה. מותר היה לי לנסוע במכונית רק לצורך תיקון הפנסים", טענה ספיר.

תלונות על קיה נירו

ספיר הגיע למרכז השירות של קיה בכפר סבא על מנת לטפל בפנסי החזית ונאמר לה שיש בעיה דומה לבעלי רכבי "קיה ספורטאז'" ושבמקרה שלה עליה להמתין חודש עד לקבלת פנסים חלופיים.

לספיר נודע כי לחברת טלקאר, יבואנית קיה, מודעת היטב לבעיה בפנסי החזית של דגם "נירו", אבל משום מה לא פנתה ללקוחותיה כדי להחליף את הפנסים על חשבונה. "כל העניין הזה גרם לי לטרטורים, בזבוז כסף ועוגמת נפש. מעבר לזה שנסיעה בפנסים כאלה בעייתים מבלי שהנהגים יודעים על כך מסכנת את חייהם", טוענת ספיר.

ספיר הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז בקשה לאישור בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת 'טלקאר' ו'קיה מוטורס' בשמם של אלפי לקוחות בעלי קיה נירו שרובם לא מודעים לתקלה.

בבקשה לאישור התביעה נטען, כי לקוחות רבים שהתלוננו על עוצמת הפנסים פרסמו פוסטים ותגובות רבות בפייסבוק בעניין כי על החברה כבר בשלב הראשוני לזמן את כל בעלי מכוניות קיה נירו להחלפת הפנסים הלקויים ולהאריך להם את האחריות בעשר שנים. עוד נטען, כי החברה לא טרחה לעדכן את בעלי המכוניות בתקלה הבטיחותית המסוכנת ועלות התיקון יכולה להגיע לכדי 5,000 שקל לפחות.

קיה נירו חונה במגרש חניה בוושינגטון (צילום: ap)
קיה נירו | צילום: ap

באמצעות עורכי הדין רון סולן וטל ספיר נטען, כי בעוד שהחברה התריעה בפני בעלי רכבי קיה ספורטאז' על ליקוי בפנסים והחליפה אותם בחדשים הדבר לא קרה לבעלי רכבי קיה נירו שנכשלו בטסטים וסיכנו את חייהם כשנהגו בפנסים לקויים.

התובעים דורשים מהחברה להציג בפניהם נתונים כמה לקוחות רכשו קיה נירו, לעשות ריקול להחלפת הפנסים ולפצות כל אחד מהם בסכום של 9,379 שקל

מחברת טלקאר נמסר בתגובה לכתב התביעה: "טלקאר חברת בע"מ יבואנית רכבי קיה טרם קיבלה את כתבי הטענות ולאחר קבלתם תתייחס אליהם בהתאם".