מכור לכרטיסי גירוד (צילום: jupiter images)
הקונספט החדש: פחות סיכוי, יותר כסף | צילום: jupiter images

במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר (ג') השיקו בכירי מפעל הפיס את משחק "הלוטו החדש" תחת הקונספט "הפרסים גדלו". מטרת המהלך היא להגדיל את מחזור המכירות לכ-4.150 מיליארד שקל ב-2009, לעומת שיא מכירות שנרשם ב-2008 ועמד על כ-3.950 מיליארד שקל.

במסגרת הקונספט החדש של הלוטו יוגרלו פרסים גדולים יותר, כאשר הפרס הראשון יהיה כ-5 מיליון שקל, לעומת 4 מיליון שקל כיום ובדאבל לוטו יהיה פרס המינימום כ-10 מיליון שקל.

שינויים נוספים נעשו במטריצה של המשחק, בהם הצורך לנחש רק 6 מספרים מתוך 37 אפשרויות (במקום 34 כיום) ו"מספר חזק" אחד מתוך 8 אפשרויות (במקום 10 אפשרויות היום). הגדלת סך הפרסים לציבור תהיה בהיקף של כ-30 מיליון שקל. לדברי שאול סוטניק, מנכ"ל מפעל הפיס, ב-2008 "הוחזרו" לציבור כ-900 מיליון שקלים מתוך ההכנסות.

משמעות השינוי היא הקטנה של 35% בסיכויים לזכות בפרס הראשון, והגברת הסבירות שהפרס יעבור משבוע לשבוע.

המשחק החדש ילווה בקמפיין מבית אדלר-חומסקי-ורשבסקי, בהשקעה של כ-9 מיליון שקל. במסגרת הקמפיין גם רוענן הלוגו של הלוטו, ונוסף לו חיוך, באופן שמזכיר את החיוך שהתווסף ללוגו של בנק דיסקונט במהלך המיתוג מחדש שעשה. לדברי ראובן אדלר, מבעלי המשרד, הלוגו אמור לשדר חייכנות ואופטימיות.