בעלי מלאכה
במאי- ג'סטין לין ("מהיר ועצבני 3,4”).
תסריטאי- כריס מורגן (“מהיר ועצבני 4”).
שחקנים- וין דיזל, פול ווקר, דווין ג'ונסון (“דה-רוק"), גל גדות.

על מה הסרט?
פרק נוסף במותג המכוניות והאקשן, הפעם בברזיל ובסגנון סרט שוד- כאילו מדובר בהמשכון ל"אושן 11”.

על מה באמת הסרט?
על תאוות בצע של הדמויות המנסות להשיג כסף מארכי-מאפיונר, ושל המפיקים המנסים להשיג את אותו הדבר מהקהל שלהם.

הדבר הכי טוב בסרט
האקשן. לשם כך הרי נתכנסנו, לא?

הדבר הכי גרוע בסרט
העלילה שבין קטעי האקשן. חסרת כל קשר למציאות, מופרכת, עם דיאלוגים מצומצמים והתפתחות קלישאתית.

הסצנה שתלכו איתה הביתה
סצנת הפתיחה המוצלחת, הכוללת גניבת מכוניות מרכבת נוסעת, קפיצה מגשר ברגע האחרון והתרסקות. שנייה לה היא רק סצנת מרדף המכוניות בסיום, עם הטוויסט המפתיע של כספת ענק שהורסת כל מה שבדרכה, משל על הקפיטליזם הדורסני אם תרצו.

אין תמונה
גדות. הרבה יותר משמעותית

הסצנה שתצטערו שאתם הולכים איתה הביתה
כל סצנה שלא כוללת מכוניות דוהרות, קרב יריות ו/או מכות.

הזווית הישראלית
גל גדות, בתפקיד אחת מנשות הצוות של תכנון השוד. גדות, כאופנוענית עם יד קלה על ההדק, מגדילה את זמן המסך שלה בכמה מאות אחוזים בהשוואה להצצה שלה בסרט הקודם. היא גם מעניקה לצופים מתנה כשהיא מתהלכת בביקיני מינימאלי בהילוך איטי, באיזשהו תירוץ עלילתי מפוקפק, ואף זוכה לסיים את הסרט בנשיקה משכנעת עם יפני מתוק.

סקס
מסתכם בביקיני של גדות. את שאר המתח המיני שמרו לקרב אגרופים צמוד ביותר בין התאומים הסיאמיים דיזל ו"דה-רוק". כבר יצא לי לראות כמה קטעי פורנו שמתחילים ככה.

אלימות
מגוונת- מקרבי יריות ועד קרב בידיים חשופות. הכבוד לחיי אדם בסרט מזערי, והורגים כאן אנשים מבלי למצמץ, כשמניין גופות עלומות שם וזהות רק עולה עם כל סצנה.

סטיילינג
משומן. השוטר "דה-רוק" הוא ממש פרודיה מוגזמת על גבריות- מנופח, קשוח וקר הממעיט בדיבור ודוגל בצורת הציווי, ונראה כאילו הוא ובן זוגו המטפורי, דיזל עומדים להתפוצץ כל שנייה מעודף סטרואידים.

מה למדנו מהסרט?
את מה שמלמד המאפיונר הרע- “אם תשלטו על אנשים בטרור, בסופו של דבר הם ילחמו בך בחזרה- כי אין להם מה להפסיד" כמשל על ברזיל וכובשיה הפורטגזים או משהו בסגנון.

המשפט הראשון שתגידו כשתצאו מהסרט
אחלה אקשן, אבל למה כל כך ארוך?

מהיר ועצבני 5
אל תחשבו יותר מדי

המשפט הראשון שיגיד סטודנט לקולנוע כשהוא יוצא מהסרט
אחת מפתיחות הקופה החזקות של סרט בארצות-הברית מזה זמן רב מוכיח שהמותג חזק יותר מאיכות הסרט עצמו. מה שמאפשר ליוצרים אפילו להתרחק מקו העלילה המרכזי של מרוצי מכוניות בלתי חוקיים, אל עבר מחוזות אקשן רחוקים יותר. 

המשפט הראשון שאמא שלי תגיד
רשות הדיבור לאבא- ממש כמו לקרוא מגזין "בלייזר" הסרטים האלה- מכוניות, כלי נשק ובחורות בביקיני. כל מה שבחור צריך.

מה ראה הבמאי לפני הצילומים?
"אושן 11”- שיודע לנהל שוד מתוזמן ומורכב בצורה הרבה יותר אלגנטית.

שורה תחתונה
מסוג הסרטים שאפשר להפקיד בהם את המוח אצל הסדרן בכניסה וליהנות מאקשן מוצלח ביותר, שקטעי העלילה המשעממים והאוויליים בו רק מאריכים אותו ללא סיבה. למרות שהיה צריך לקצר את הסרט לפחות בחצי שעה הוא עדיין אחד מהסרטים הטובים בסדרה, המעניק כמה סצנות אקשן מרשימות ומלהיבות, את פול ווקר ההורס ואת גל גדות בביקיני- ובשביל "מהיר ועצבני" זה הרבה יותר ממספיק.

זמן מסך
130  דקות. (וחכו לטיזר לסרט הבא בכתוביות).

>> לכל ביקורות הקולנוע