בעלי מלאכה
במאי- זק שניידר (“300”)
תסריט- דיוויד הייטר ("אקס-מן”) ואלכס טסה- מבוסס על הנובלה הגרפית של אלן מור ודייב גיבונס משנות השמונים.
שחקנים- בילי קרודוף ("כמעט מפורסמים”)
ג'פרי דין מורגן ("האנטומיה של גריי”)
ג'קי הארלי היילי, פטריק וילסון ("ילדים קטנים”)

על מה הסרט?
גיבורי העל האמריקאים הוצאו מחוץ לחוק. כאשר אחד מהם נרצח יוצא הגיבור במסכת רורשאך לחקור את הפרשה ולהזהיר את שאר חבריו גיבורי העל. הפרשה מסתעפת עד איום פצצת אטום עולמי.

על מה באמת הסרט?
הטראומה של העולם מאטום עדיין חיה ובועטת.

הדבר הכי טוב בסרט
הוא פשוט מדהים מבחינה ויזואלית. הצילומים, העיצוב והאפקטים הדיגיטלים מרשימים ביותר.

הדבר הכי גרוע בסרט
הוא ארוך מידי, מבולגן ומרגיש כמו קולאז' לא גמור. הנרטיב האפוסי מתפזר לכל הכיוונים, היה דרוש עורך קשוח יותר.

הסצנה שתלכו איתה הביתה
סיקוונס כתוביות הפתיחה. המנסה לספר את כל סיפור הרקע בכמה דקות ערוכות מדהים, הכוללות הומאז' ליצירות אומנות מכל הזמנים, מהסעודה האחרונה ועד אנדי וורהול, יחד עם אזכורים מההיסטוריה האמריקאית, הטלוויזיה והקולנוע.

הסצנה שתצטערו שאתם הולכים איתה הביתה
כל סצנה בה אמור לעבור רגש לא מצליחה לספק את הסחורה.

הזווית היהודית-ישראלית
לא ברור איפה המוסד מתחבא כשעל העולם מאיימת מלחמה אטומית. נסתפק בהערה שאומרת אחת הדמויות שהיטלר היה צמחוני.

סקס
גיבורי העל בסרט הזה יוצאים לעזור לנזקקים, רק כי ככה הם מצליחים להתחרמן. ואם כל סצנה בסרט היא סוג של הומאז' ליצירות אחרות, סצנת הסקס המרכזית היא הומאז' לסרטי פורנו ומתרחשת בכלי רכב מתוחכם לצלילי "הללויה" של לאונרד כהן ותאורה כחולה.
גם מר מנהטן הרדיואקטיבי, המסתובב עם איבר מינו גלוי לאורך הסרט מתגלה כצעצוע מין מוצלח כאשר הוא יכול לשכפל את עצמו מספר פעמים כדי לענג את זוגתו.

אלימות
סרט סופר-אלים המשתמש באלימות מופרזת ומוגזמת עד מאוד אך וירטואוזית למדי. “300” זה משחק ילדים לעומתו- מסצנת הפתיחה המדממת ועד אלימות נגד נשים, גם בהריון, כריתות ידיים, הטחת שמן רותח, קרב יריות ושתי סצנות אטום מדהימות.

סטיילינג
עיצוב התלבושות של הגיבורים מושקע וקאמפי. גיבורת העל הולכת במסורת הוונדר-וומן עם טוויסט של מלכת סאדו-מאזו, חליפת החיקוי לבאטמן מוצלחת, עיצוב הסטים גדול מהחיים והעיצוב הדיגיטלי של מאדים ושאר האפקטים מרשים ביותר.

פסקול
עשיר בגיבורי על- בוב דילן, סיימון וגרפונקל, בילי הולידיי, ג'ימי הנדריקס ולאונרד כהן. ציטוט מוצלח במיוחד עושה שימוש בוואגנר מהסרט "אפוקליפסה עכשיו" בסצנת ויאטנם.

מה למדנו מהסרט?
בשביל להציל מיליארדים, צריך להקריב מיליונים. וכדי שהעולם יתאחד אנחנו כנראה צריכים אויב חיצוני.

המשפט הראשון שתגידו כשתצאו מהסרט
כבר חשבתי שזה לא ייגמר לעולם.

המשפט הראשון שיגיד סטודנט לקולנוע כשהוא יוצא מהסרט
מרוב פוסט-מודרניזם כבר לא רואים את הסרט. ולא ייאמן שארצות הברית עוד מנסה להתגבר קולנועית על טראומת הכישלון שלה בויאטנם.

המשפט הראשון שאמא שלי תגיד
איזה גיבוב של שטויות. רק תירוץ כדי ללכת מכות.

מה ראה הבמאי לפני הצילומים?
מה לא?
"באטמן”,"סופרמן”,"אקס-מן”,"ספיידרמן”,"הענק הירוק”- ושאר סרטי גיבורי-על.
"אפוקליפסה עכשיו”- כדי לרפרר אליה במלחמת ויאטנם.
"ד"ר סטריינג'לאב”- ושאר סרטי איום אטומי. וגם בשביל להיות מושפע מהאסתטיקה של קובריק.
"מטריקס”- בשביל קטעי האלימות בסלואו-מושן, וסצנת תפיסת כדור הרובה ביד.
“Blue man group”- אחד הגיבורים נראה ממש כמוהם.

זמן מסך
163 דקות.

שורה תחתונה
סרט בומבסטי, פסיכדלי, ומדהים ויזואלית. בעל יומרות אומנותיות גבוהות, רק שלפעמים הוא מצליח לעמוד בציפיות שהוא יוצר בפתיחה ולפעמים לא. אין ספק שהבמאי מכיר את תולדות הקולנוע ויודע מה הוא עושה, אבל מרוב רצון לרפרורים הסרט נהייה מייגע. אם היו מקצרים אותו בחצי כולנו היינו מרוויחים.