בעלי מלאכה
במאי: רידלי סקוט (“גלדיאטור")
תסריטאי: בריאון הלגלנד (“מיסטיק ריבר")
שחקנים: ראסל קרואו, קייט בלאנשט

על מה הסרט?
על חייל פשוט בשם רובין לונגסטרייד, שהופך להיות רובין הוד. המהפכה מתחילה כאן.

אוקיי, ועל מה באמת הסרט?
הסרט נושא את המסר הגלובלי שאפשר וצריך להילחם בשלטון מושחת.

הדבר הכי טוב בסרט
הקפיצה הקצרה לימיי הביניים במחיר כרטיס קולנוע. עיצוב הסטים, התלבושות והאביזרים מרהיב ומרשים. 200 מליון הדולר שהושקעו בסרט הופכים אותו לאפוס גדול מהחיים, עם כמה סצנות לחימה גרנדיוזיות ומלאות אדרנלין.

הדבר הכי גרוע בסרט
האקשן בא כאן על חשבון הדרמה.

אין תמונה
קרואו. לא נשאר לו קול

הסצנה שתלכו איתה הביתה
סצנת הקרב האחרונה בין אנגליה לצרפת. מכל סצנות הלחימה, זוהי הגדולה והמורכבת מכולן. סקוט ממש משחזר כאן את הפלישה לנורמנדי.

הסצנה שתצטערו שאתם הולכים איתה הביתה
סוף הסרט, כאשר רובין הוד הופך לפורע חוק ומתחבא ביערות, עושה חשק סוף סוף לראות את הסיפור המוכר, אבל כאן הוא נגמר.

הזווית היהודית
במסע הצלב של ריצ'רד לב הארי מוזכר הטבח המוסלמי בעכו, שעל פי המוסר של רובין הוד הפך את אבירי הצלב לכופרים. ישראל מוזכרת מספר פעמים כפלשתינה וכ"הולי-לנד". ואנחנו חשבנו שהייתה כאן שממה לפני שהגיעו היהודים

סקס
אין, ולא ברור למה. האלימות שבסרט מייעדת אותו למבוגרים גם ככה, אז לאן נעלם הסקס הפרוע וחסר המעצורים בין רובין הוד למריון? נו, נסתפק בעכוזו החשוף של מלך אנגליה.

אלימות
פעם ידעו להילחם כמו גברים אמיתיים, עם חרבות, חץ וקשת ושיריון קשקשים ששקל יותר מאבי ביטר. טבח היה טבח ובזיזה הייתה בזיזה. אלו היו הימים.

סטיילינג
שחזור מדהים של אנגליה של המאה ה-12. נטורליסטי, אפרורי, עגמומי ובעיקר: הרבה טינופת. ימי הביניים היו תקופה די מזוהמת.

פסקול
היפ הופ של ימי הביניים כשירת השיכורים ועיצוב סאונד עשיר וסוחף שמצדיק את מחירו של הכרטיס והיציאה מהבית לקולנוע.

מה למדנו מהסרט?
שגם כבשים יכולים להפוך לזאבים ולנצח את השחיתות השלטונית. צריך להלחם, הכוח בידיים שלנו.

המשפט הראשון שתגידו כשתצאו מהסרט
הלוואי ויקום כבר רובין הוד ישראלי.

המשפט הראשון שיגיד סטודנט לקולנוע כשהוא יוצא מהסרט
רובין הוד הקודם הביא סיפור אהבה קומי, לא סרט מלחמה אפל. מי שציפה לסיפור של הוד יתאכזב. רידלי סקוט ממש ממחזר את גלדיאטור.

אין תמונה
בלאנשט. חיוורת מתמיד

המשפט הראשון שאמא שלי תגיד
תראה איך המריון הזאת תפסה חתן כל כך מהר אחרי שבעלה מת. מה איתך?

מה ראה הבמאי לפני הצילומים?
רובין הוד קודמים - אך בלי לייחד את רובין הוד הנוכחי. 
"לב אמיץ” - בגלל סצנות המלחמה הענקיות.
"להציל את טוראי ראיין” - בגלל הפלישה לנורמנדי.

שורה תחתונה
אם אתם מצפים לסיפור רובין הוד ביערות צפו לאכזבה, כי בדיוק בנקודה הזו נגמר הסרט, שמתפקד כמעין פריוויו לסיפור רובין הוד המוכר. לא ממש ברור מה הרלוונטיות של עוד עיבוד לסיפור הטחון, ולא נראה שסקוט ממש ניסה למצוא רלוונטיות כזו. דמותו המסתורית של רובין הוד נותרה שטחית ומונוטונית למרות שעתיים וחצי ארוכות מדי. קרואו מעצב את דמותו בקשיחות וברצינות יתר, ובשלב כלשהו אפילו קולו הצרוד הופך כבר לקומי. קייט בלאנשט חיוורת מחוסר בשר תסריטאי. למרות כמה סצנות הוליוודיות מרשימות, לא היה מזיק יותר דרמה ורגש ופחות סצנות מלחמה.

זמן מסך
140 דקות.

>> ואז הגיע עספור: אילנית ומיכאלשווילי בחפוז