בעלי מלאכה
בימאי- לן וייזמן (“מת לחיות 4”).
תסריטאים- קורט ווימר (“סולט”), מארק בומבק ("מת לחיות 4"). מבוסס על סיפור של פיליפ ק.דיק.
שחקנים- קולין פארל, קייט בקינסייל (“מלחמת האופל”), ג'סיקה בייל ("סילבסטר בניו-יורק")

על מה הסרט?
רימייק לסרט של ארנולד שוורצנגר על השתלות זיכרון, סוכנים חשאיים כפולים ונשים מבלבלות.

על מה באמת הסרט?
מה שמרגישים בלב הרבה יותר חשוב ממה שיש במוח.

הדבר הכי טוב בסרט
עיצוב הסט המרשים. העיר העתידנית, ה"בלייד-ראנרית", היא אפלה, צפופה, מזוהמת ודיגטילית לעייפה. בין המכוניות המעופפות, המעליות המרובות, גורדי השחקים וזיהום האוויר- תמיד יש מה שיתפוס את העין בהעדר מתח אמיתי, עניין והנאה.

הדבר הכי גרוע בסרט
ההשוואה לסרט הקודם. כאילו לקחו מהמקור את כל החיים שהיו בו, ועשו שינויים מקוממים שרק מזיקים לכיף שבצפייה.

אין תמונה
לא שוורצנגר

הסצנה שתלכו איתה הביתה
כל הקטעים של איבוד כוח הכבידה במעבר בין היבשות, בעיקר כאשר הכוכבים צפים בחלל ונלחמים בו.

הסצנה שתצטערו שאתם הולכים איתה הביתה
קשה לבחור משלל הסצנות הבינוניות הממלאות את הסרט.

סקס
למרות השינויים הדרסטיים לא שכחו את הזונה בעלת שלוש השדיים, למרות שהפעם אין שום הצדקה תסריטאית לנוכחותה המוטציונית. הכימיה בין פארל לשתי נשותיו מזערית, ובעיקר מעלה זיכרונות של שרון סטון, באחד מתפקידיה הראשונים, בתור הבלונדה מהגיהינום.

אלימות
קייט בקינסטייל מעולם לא היתה רעה ומפחידה ביותר בתפקיד "אשתו" של הגיבור. מה שהתמצה לסטון בסרט הקודם בשתי סצינות וחצי, הוארך כאן לתפקיד הנבלית המסרבת למות לאורך הסרט כולו. כנראה שככה זה כשאת אשתו של הבימאי.

מה למדנו מהסרט?
את מה שמבין הגיבור- לא כל מי שרוצים שנאמין שהוא טרוריסט, הוא אכן כזה.

המשפט הראשון שתגידו כשתצאו מהסרט
אבל איפה נעלמו כל הסצינות ממאדים?

המשפט הראשון שיגיד סטודנט לקולנוע כשהוא יוצא מהסרט
הבימאי הנוכחי המשעמם, לן ויסמן, רחוק שנות אור מפול ורהובן, הבימאי של קלאסיקת המד"ב משנת 1990, שטראש, פנטזיות וסקס הם הלחם והחמאה המלוכלכת שלו.

אין תמונה
כדאי לוותר

המשפט הראשון שאימא שלי תגיד
איזה אוסף שטויות. למרות שלא הייתי מתנגדת לטלפון שיושתל ביד שלי.

מה ראה הבימאי לפני הצילומים?
סרט פעולה ומד"ב בנאליים.
"התחלה”- אז זה חלום או זיכרון מושתל?

שורה תחתונה
חוץ מכמה סצנות פעולה שוות, אין בחידוש של "זיכרון גורלי" דבר שיצדיק את הצפייה בו. אלו שזוכרים את הסרט המקורי יתאכזבו כמעט בכל מובן כשיגלו שהבימאי ניסה להתרחק ככל האפשר מהסרט המקורי. אלה שלא, לא ימצאו כאן שום עניין והנאה המספיקות לשעתיים של צפייה.

זמן מסך
118 דקות.