אין תמונה
לדג'ר. לא זכה לראות את ההצלחה

הית' לדג'ר המנוח מתחיל ברגל ימין את המרוץ לקטגוריית השחקן הטוב ביותר בטקס פרסי האוסקר הבא על הופעתו המדהימה כג'וקר בשובר הקופות "האביר האפל". כזכור, השחקן המחונן הלך לעולמו בגיל 28 כמה חודשים לפני צאת הסרט למסכים, אחרי שערבב בטעות משככי כאבים וכדורי שינה. גופתו נמצאה בדירתו במנהטן, והוא לא זכה לקצור את פירות ההצלחה האדירה של הסרט (הכנסות של 530 מיליון דולר בקופות בארצות הברית בלבד) ושבחי המבקרים על מה שהוגדר: "תפקיד חייו".

בסוף השבוע זכה לדג'ר בפרס השחקן הטוב ביותר על הופעתו ב"האביר האפל", בטקס פרסי תעשיית הקולנוע האוסטרלי. הטקס היוקרתי מזכה מדי שנה בפרסים שחקנים ילידי אוסטרליה על הישגים בולטים. את הפרס להית' לדג'ר קבלה בשמו אחותו קיית' שאמרה בנאום הזכייה שלה: "זו הייתה השנה הקשה בחיי כולנו, אחרי אובדנו של בן משפחה כה אהוב. אנו גאים בו, ומקבלים את הפרס בענווה בשמו ובשם בתו מטילדה. הוא ימשיך לחיות לנצח בליבנו".

קייט בלנשט הוכתרה כשחקנית הטובה ביותר, על הופעתה ב"אליזבת - תור הזהב". הזוכה הגדול של טקס פרסי תעשיית הקולנוע האוסטרלי היה הסרט "Black balloon", שגרף את רוב הקטגוריות החשובות בהן הסרט הטוב ביותר, הבמאי הטוב ביותר והתסריט המקורי הטוב ביותר (לאלישיה דאון שכתבה וביימה), וכן שחקן ושחקנית המשנה המצטיינים (לוק פורד וטוני קולט). הסרט, שיצא למסכים בארצות הברית בסוף החודש, מספר על נער העובר עם משפחתו לעיר חדשה ונאלץ, לראשונה בחייו, לטפל באחיו האוטיסט אחרי שאמו נכנסת לשמירת הריון.