מחמוד א-זהאר (צילום: רויטרס, רויטרס1)
א-זהאר. התסריטאי | צילום: רויטרס, רויטרס1

מנהיגי תנועת החמאס, לצד שורה ארוכה של אישי ציבור פלסטינים, הגיעו ביום שישי האחרון להקרנת הבכורה החגיגית של הסרט "אחמד עקל" באוניברסיטת עזה. מדובר בסרט הקולנוע הראשון באורך מלא שתנועת החמאס שותפה באופן פעיל בהפקתו והוא מגולל את סיפורו האמיתי של מפקד הזרוע הצבאית של החמאס, המכונה "הרוח", שנהרג בגיל 23 בקרב יריות מול חיילי צה"ל.

הסרט הופק בתקציב של 200 אלף דולר, כאשר שר הפנים מטעם תנועת חמאס ברצועת עזה, פתחי חמד, חתום על הסרט גם כאחד המפיקים. את התסריט כתב מחמוד א-זהר, מהאנשים החזקים בחמאס בעזה כיום, הנחשב לאחד מאדריכלי ההשתלטות הפוליטית של התנועה על הרצועה. זהר כתב בעבר שני ספרים ושלושה תסריטים.

"אנו מנסים להביא לעולם אמנות איסלאמית עכשווית המציגה סיפור על התנגדות ואומץ, תוך שמירה על ערכי מוסר ודת וללא סצנות מיניות ופרובוקטיביות", הכריז פתחי חמד באירוע הקרנת הבכורה והוסיף: "זוהי תחילתה של חמאסווד, התשובה שלנו להוליווד".

הסרט הוקרן בפני אולם מלא בגברים ונשים שישבו בחלקים נפרדים, ועל פי פרסומים ראשונים של סוכנות Associated press זכה לתגובות נלהבות. אחמד עקל, שהיה אחראי לשורה ארוכה של פעולות טרור, מוצג כגיבור אקשן לכל דבר, הנמלט שוב ושוב מחיילי צה"ל תוך קרבות יריות מרשימים ושלל פיצוצים ומרדפים.

בסרט מגלמים שחקנים פלסטינים את ראש הממשלה הישראלי דאז יצחק רבין ז"ל, ואהוד ברק שהיה שר הביטחון, בכמה סצנות בהם דורש רבין מברק ללכוד את עקל בכל מחיר. שני השחקנים מדברים ביניהם עברית במבטא כבד בליווי כתוביות בערבית. בסצנות אחרות בסרט נראים חיילי צה"ל מדובבים תושבים ברצועת עזה בניסיון ללכוד את עקל, תוך שהם מנסים לפתות אותם בנשים ובאלכוהול.

הסרט, שצולם במהלך תקופה של עשרה חודשים, מיועד להיות הסנונית הראשונה בתוכנית של תנועת החמאס להפוך את עזה ללב הפועם של תעשיית בידור איסלאמית חדשה, שתכלול תחנות טלוויזיה ואולפני הפקה וצילום שישרתו את כל מדינות ערב השכנות. בשלב ראשון יידרש ממנהיגי התנועה לפתור בעיה לוגיסטית פעוטת ערך: העובדה שעדיין אין בעזה אולמות קולנוע ו"אחמד עקל" מוקרן, לפחות בשלב זה, באכסניות מאולתרות ובמועדוני תרבות קטנים. כמו כן מתוכננות הקרנות קרובות של הסרט גם בשכם.

עוד ב-mako בידור: מה יהיה ב"הישרדות 3"; ליאו מצהיר שהוא רווק; דודו טופז דורש פיצוי מערוץ 10; משי חוג'ה טוענת שהיא הרבה יותר מעוד מתמודדת ב"פרויקט מסלול": "יש לי כישורי הנחיה"; וקליפ השריפה של מייקל ג'קסון נחשף לעולם

רוצים לזכות בחופשה זוגית? שלחו לנו תמונה של הדבר שאתם לא יכולים בלעדיו ותתחילו לארוז מזוודה.

ומה עם כרטיסים לסרט "סיפור גדול"? ענו על 2 שאלות ואולי תזכו בזוג כרטיסים לסרט החדש בכיכובם של איציק כהן ודביר בנדק.