בראד פיט (צילום: אור גץ)
בראד פיט | צילום: אור גץ

בתי הקולנוע ברחבי ארצות הברית התנערו מעט בסוף השבוע החולף מתרדמת הסתיו שפקדה אותם, והקרדיט כולו של האחים איתן וג'ואל כהן והספתח הקופתי המרשים ביותר בקריירה המפוארת שלהם. "לקרוא ולשרוף", קומדיית הריגול שכתבו וביימו אודות מנהל מכון כושר לא מבריק במיוחד (בראד פיט) המחליט לנסות לסחוט סוכן פדראלי (ג'ון מלקוביץ') שהותיר בטעות ברשותו דיסק יקר ערך, הפתיעה גם את האופטימיים בחזאים וכבשה את פסגת מצעד שוברי הקופות עם הכנסות של 19.4 מיליון דולר.

החדש של האחים כהן (שבימים אלו כבר מצלמים את סרטם החדש) הותיר מאחור גם את הקומדיה האחרונה מפס הייצור הפורה של הכותב-במאי-שחקן טיילר פרי שסרטו "The family that preys" מסתפק במקום השני בטבלה, והכנסות נאות של 18 מיליון דולר. במרכז הסרט שתי נשות חברה אמידות, שחברותן רבת השנים עומדת למבחן בעקבות שרשרת משברים משפחתיים וסודות עבר הנחשפים.

למקום השלישי נכנסה דרמת האקשן החדשה "רצח מוצדק", בה משתפים פעולה שני הנפילים רוברט דה נירו ואל פצ'ינו לראשונה מאז "היט" של מייקל מאן בו גילם דה נירו את הפושע ופצ'ינו את השוטר הרודף אחריו. בסרט הנוכחי, שביים ג'ון אבנט ("עגבניות ירוקות מטוגנות"), הם מגלמים שני שוטרים שותפים וותיקים שאחרי 30 שנות שירות מסור ורגע לפני הפנסיה המיוחלת יוצאים בעקבות רוצח סדרתי. מד ההכנסות: 16.5 מיליון דולר.

למקום הרביעי נכנסת הדרמה "הנשים", בכיכובן של מג ראיין ואנט בנינג, כשתי חברות נפש המנהלות חיים מושלמים לכאורה בצמרת עולם האופנה בניו יורק עד שאחת מהן מנהלת רומן עם בעלה של האחרת. הסרט גרף 10.1 מיליון דולר, הרבה יחסית לקריירות הדועכות של ראיין ובנינג ומעט יחסית ל"סקס והעיר הגדולה" שהתנהל על רקע אותו עולם ומיקום גיאוגרפי.

ועם שרשרת כניסות חדשות מרשימות למקומות העליונים בטבלה, מישהו חייב גם להפסיד. השבוע תורו של ניקולס קייג' שסרט האקשן האחרון שלו, "בנגקוק מסוכנת", שבשבוע שעבר כבש את הפסגה למרות הכנסות עלובות במיוחד, הוא רשמית פלופ עם צניחה חופשית למקום השמיני בטבלה הנוכחית והכנסות של 2.4 מיליון דולרים נוספים לסך כולל של 12.5 מיליון.

טבלת שוברי קופות (צילום: אור גץ)
טבלת שוברי קופות | צילום: אור גץ