זאק אפרון (צילום: Pascal Le Segretain, GettyImages IL)
אפרון. רוצה לשנות תדמית | צילום: Pascal Le Segretain, GettyImages IL

זאק אפרון, כוכב טרילוגיית "היי סקול מיוזיקל", פרש במפתיע מהגרסה הקולנועית החדשה ל"פוטלוס". הסרט המקורי משנת 84', בו כיכבו קווין בייקון ולורי סינגר, היה אחד מלהיטי הקופה הגדולים של שנות ה 80' ועובד לפני כמה שנים למחזמר מצליח. אפרון היה הבחירה הראשונה של במאי הגרסה המחודשת קני אורטגה (שביים גם את סרטי "היי סקול מיוזיקל") לגלם את רן מק'קורמק, העובר עם אמו מהעיר הגדולה לעיירה שכוחת אל, מגלה שהכומר המקומי אוסר על קיום מסיבות מחשש להשחתת הנוער, ומוביל מאבק חסר פשרות על זכותו להמשיך לרקוד ובמקביל מתאהב באריאל בתו של הכומר.

בהודעה רשמית מטעם אולפני פרמונט, המיועדים להפיק את "פוטלוס" המחודש, נאמר: "זאק אפרון, כוכב סרטי 'היי סקול מיוזיקל', אינו קשור עוד להפקת 'פוטלוס'". לא נמסרה סיבה רשמית לפרישתו של הכוכב בן ה-21 מהפרויקט, או מידע באשר למחליף פוטנציאלי, אך מנהלי פרמונט התחייבו להמשך ההכנות לצילומים ולהשארתו של קני אורטגה על כס הבמאי.

עם זאת, מקורביו של אפרון טוענים כי הסיבה להחלטתו היא רצונו לקבל הכרה כשחקן רציני בזכות תפקיד בולט בסרט "מותו וחייו של צ'רלי סנט קלאוד" על פי ספרו של בן שרווד אודות מנהל תחזוקה בבית קברות המנצל את עבודתו לניהול שיחות נפש עם אחיו הצעיר שמת בתאונה לה הוא מרגיש אחראי.

סוכניו של אפרון מנהלים מגעים בנוגע להשתתפותו בסרט, אך הבמאי באר סטרייטס כבר הביע עניין ללהק אותו לתפקיד רוח הרפאים של האח הצעיר. סטריטס ביים את אפרון בסרטו החדש, "17 again", שיצא למסכים בחודש הבא ומספר על גבר (מתיו פרי) המתוסכל מחייו עד שבוקר אחד הוא מתעורר משנתו ומגלה שחזר לגיל 17 ויש לו הזדמנות להמציא עצמו מחדש. אפרון מגלם את הגיבור בנעוריו, כלומר בעבר שהפך הווה.